M
Någon som vet var den gula sidentapeten kan köpas?

Gammelnörden
Redigerat:
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om det är det sjukaste du hört, så undrar jag om du landade på jorden igår? Det är väl självklart att man passar på att göra saker så bra som möjligt, redan på planeringsstadiet, det är ju knappast några jättekonstiga saker som krävs. De värsta designkåkarna kanske får installera en hiss för att nå upp till kraven, men det drabbar ju (som vi såg i det här avsnittet) knappast de allra fattigaste ...
Inte konstigt att kommunerna går i konkurs om de tvingas betala för handikappsanpassning överallt för allt och alla menar jag mest, eller tvinga folk att handikappsanpassa i väntan på den oundvikliga invaliditeten.

D datadavid skrev:
Inte konstigt att kommunerna går i konkurs om de tvingas betala för handikappsanpassning överallt för allt och alla menar jag mest, eller tvinga folk att handikappsanpassa i väntan på den oundvikliga invaliditeten.
Kommuner kan inte gå i konkurs.

Tillgänglighetsanpassning handlar ju om att kunna bo kvar efter någon olycka eller sjukdom, och tror du att behovet bara försvinner för att kommunen inte betalar är du ju bra naiv...

Vill du prata mer om det här ämnet får du gärna starta en egen tråd, jag tror vi kommit till vägs ände i den här.

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
M
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Tapeten är från [länk] men efter vad jag förstår vänder dom inte sig primärt till privatpersoner.
Tack så mycket!

• Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
M
Appropå hiss så finns det ett hus på Golfbanevägen i Hovås som har höj och sänkbar poolbotten i poolen inomhus! Det byggdes av Charles Simonyi, han blev miljardär när han utvecklade Office för Microsoft tror jag.

Tycker huset är riktigt nice!

Har själv en sluttande tomt som jag i framtiden planerar att bygga ett suterränghus på. Ser att det här huset inte är motfyllt på baksidan. Har googlat som en tok efter svar vad exakt som definierar ett suterränghus, behöver man motfylla eller inte? Tycker det underlättar om man inte behöver det, blir mer som ett tvåvåningshus som står väldigt nära berg bakåt.

MVH

Daggen

Ja det är ju tur att vi har olika smak.
Skulle aldrig vilja bo i ett så osmakligt hus...

M
M Markarbetaren skrev:
Appropå hiss så finns det ett hus på Golfbanevägen i Hovås som har höj och sänkbar poolbotten i poolen inomhus! Det byggdes av Charles Simonyi, han blev miljardär när han utvecklade Office för Microsoft tror jag.
Nu har ni chansen! Huset som Simonyi byggde med höjbar poolbotten är till salu, lite över min budget tyvärr.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2315676

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.