HOBBY ARCHITECT
Kollar ni eller? Det började igen igår, men då bara att dom besökte programmets tidigare husbyggare.

HOBBY ARCHITECT skrev:
Kollar ni eller? ...
Nej. Har slutat drömma och är nöjd med att leva i verkligheten :)

HOBBY ARCHITECT
Vilket drömhus där i Köpenhamn. Men jävlar vad dom grejar. Phu! :)

Lite synd att sönderrenovera huset som de nu gör. Varför bygga ut? Det är inte ovanligt med små familjer/ensamhushåll och då var detta hus idealiskt. Jag blir bara så ledsen ...

HOBBY ARCHITECT
yonna skrev:
Lite synd att sönderrenovera huset som de nu gör. Varför bygga ut? Det är inte ovanligt med små familjer/ensamhushåll och då var detta hus idealiskt. Jag blir bara så ledsen ...
Ja, jag undrade också varför dom byggde ut, dom har ju inga barn. Men dom kanske tänkte skaffa.

Reagerade mest över att de stod och renoverade, slipade och sågade armeringsjärn i flipflop eller barfota :) annars tycker jag det blev schysst...

MVH

Daggen

HOBBY ARCHITECT skrev:
Ja, jag undrade också varför dom byggde ut, dom har ju inga barn. Men dom kanske tänkte skaffa.
Ett gästrum är alltid trevligt att ha?

HOBBY ARCHITECT
Idag börjar en ny säsong! (y)
SVT1 20.00

Tycker det är spännande ser hur det går för husen, även om de besökta husen inte var de jag hade hoppas på att se. Imponeras av de som är med. Hade inte velat fläka ut mig.

Huset i Uddevalla ser konstigt ut, konstiga proportioner mellan nytt o gammalt. Såg framför mig att den gamla delen byggdes om till en mindre variant av de nya delen. Tydligen användes inte den gamla delen?

Det var svårt att förstå hur det fd garaget verkligen skulle fungera som bostad.

HOBBY ARCHITECT
Zappade mellan ettan och femman eftersom båda programmen handlade om par som renoverat om en skola till sommarhus.

HOBBY ARCHITECT
Inte så genomtänkt hus sist. Kalt och trist.

HOBBY ARCHITECT
Fint hus sist. Även om köksbänken var lite väl lång. Men gud vad avundsjuk man blir på sådana där framgångsrika människor.

HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fint hus sist. Även om köksbänken var lite väl lång. Men gud vad avundsjuk man blir på sådana där framgångsrika människor.
Kan du lägga upp en länk till programmet, så kanske jag skulle kunna ta mig en kik. Har ju ingen TV...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.