35 237 läst · 82 svar
35k läst
82 svar
Husdrömmar: Renoverar skola och pressar kostnaderna med billigt byggmaterial och hårt arbete
Imponerande! Husen blev ruskigt fina. En bra kombination av arbete och god smak från det unga paret Inte rädda för att ta i eller våga göra något annorlunda med relativt små medel.
Ett av de trevligare husen i programserien.
Ett av de trevligare husen i programserien.
Jag har nog sett alla husbyggarprogram som finns. Dessutom renoverar jag ett hus och bygger ett annat nytt så jag har en aning om hur mycket tid och kraft sånt tar. Jag har nog aldrig blivit så överaskad och imponerad som denna gång, jag förstår fortfarande inte hur det gick till på den tiden och med den budgeten. Hatten av
Hatten av för dessa! Makalös prestation de åstadkommit, det här imponerar!
Till skillnad mot andra avsnitt där det byggts en medioker fyrkantig låda för 40 mille till 100% övertraserad budget, så kommer dessa ~20-åringar och ror iland det här enorma makalösa renoveringsobjektet för "inga pengar alls"
Wow!
Skulle vilja sett mer av övervåningen bara även om den inte e klar
Till skillnad mot andra avsnitt där det byggts en medioker fyrkantig låda för 40 mille till 100% övertraserad budget, så kommer dessa ~20-åringar och ror iland det här enorma makalösa renoveringsobjektet för "inga pengar alls"
Wow!
Skulle vilja sett mer av övervåningen bara även om den inte e klar
Fantastisk prestation. Inte bara genomförandet. Utan här visar man att det går att bygga med begagnat. Man gör inte en dränering bara för att. Man analyserar problemet och hittar problemet och går därifrån. Man har en bestämd budget och man håller sig efter den. När kommer program om hus både nya och begagnade som visar att det går att bygga betydligt billigare än vad är fallet idag.
Medlem
· Stockholms län
· 182 inlägg
Jag håller med. Den låga kostnaden är nog litet överdriven. Och för att få en rättvis bild borde antalet arbetstimmar inklusive familj och vänners arbetade timmar. Ett sådant här program kan tyvärr locka oerfarna människor att gå på en "mina" genom att utelämna viktiga fakta. Men det är ju bra Show. Och bra tv.E emmlar skrev:Med risk för att låta lite kritiskt så tycker jag att man missat en hel del moment i programmet. Det framstår som att de gjort en ytskiktsrenovering. Men vad hände med alla installationer - el, vatten/avlopp, värme. Det borde ha varit i ett uselt skick. Det kan de ju knappast ha gjort själva? Och taket - vips så hade de ett nytt tak. Vem gjorde det? Det borde ju också kostat en slant.
Har själv erfarenhet av renovering och tillbyggnad och vet hur mkt tid allt tar. Här gick det väldigt snabbt är min känsla. De måste ju ha fått hjälp som inte framgick...
Ett väldigt trevligt avsnitt, två otroligt duktiga människor, som dessutom verkar kunna samarbeta bra. Skönt att de inte stötte på några större problem. Som vanligt struntar man helt i de tekniska bitarna med värme, ventilation etc. Nog kan väl 30 sekunder av programmet ägnas åt detta.
100000 kr för den poolen är imponerande, det hade jag inte klarat även om jag byggde allt själv. Bara tekniken kan ju gå på hälften av detta (värmepump, elektrisk installation, vattenpump, filter etc). Dock, det går ju att fynda byggsatser på blocket, eller vid nån utförsäljning. Synd de inte berättade mer om detta. Sen undrar jag som vanligt var det viktigaste och kanske dyraste tillbehöret finns, POOLSKYDDET! Ett pooltak kostar ju runt 50000 kr och ett gummitak runt 10000 kr. Det går inte att bara strunta i, speciellt inte som de bor i ett område med många andra hus runt.
Bortsett från det, grattis till ett fint och väldigt smakfullt renoverat hus! Man ser verkligen tydligt hur bra det blir med stora rum och högt till tak. Inga kompromisser där inte.
/S
100000 kr för den poolen är imponerande, det hade jag inte klarat även om jag byggde allt själv. Bara tekniken kan ju gå på hälften av detta (värmepump, elektrisk installation, vattenpump, filter etc). Dock, det går ju att fynda byggsatser på blocket, eller vid nån utförsäljning. Synd de inte berättade mer om detta. Sen undrar jag som vanligt var det viktigaste och kanske dyraste tillbehöret finns, POOLSKYDDET! Ett pooltak kostar ju runt 50000 kr och ett gummitak runt 10000 kr. Det går inte att bara strunta i, speciellt inte som de bor i ett område med många andra hus runt.
Bortsett från det, grattis till ett fint och väldigt smakfullt renoverat hus! Man ser verkligen tydligt hur bra det blir med stora rum och högt till tak. Inga kompromisser där inte.
/S
Allvetare
· Västra götaland
· 9 138 inlägg
De berättade ju att killen börjat jobba på företaget som sålde poolerna, så han fick säkert prylarna som behövdes billigt...S steve5432 skrev:Ett väldigt trevligt avsnitt, två otroligt duktiga människor, som dessutom verkar kunna samarbeta bra. Skönt att de inte stötte på några större problem. Som vanligt struntar man helt i de tekniska bitarna med värme, ventilation etc. Nog kan väl 30 sekunder av programmet ägnas åt detta.
/S