14 082 läst · 69 svar
14k läst
69 svar
Husdrömmar - Renoverar ödegård på Öland
Medlem
· Korpilombolo
· 3 362 inlägg
Det blir nog bra när det är färdigt, såg att det fanns rör dragna för vattenburet och så lite bergvärme, kanske solceller på på något av de andra husen - det är ju på Öland huset ligger "solen och vindarnas ö". Och så lite eldande i kakelugnar. Vi har ju inte så stränga vintrar här nere längre.
Dom flesta kan bara det "moderna" byggmetoderna, så det är nog lätt att hitta duktig hantverkare där. Men att hitta dom som kan lite annat är svårare. Hur många kan pappspänning/vävspänning, eller tillverka fönster. Bygga badrum utan plast. Bygga i stolpverk. Dom är få.M maria01 skrev:
dom finns men det handlar om pengar dom tar ofta dubbelt mot en vanlig enBjor skrev:
Hela gården såg supermysig ut, skulle verkligen vilja bo så.
Men det är inte för mig att bo i hus, ännu mindre ett gammalt hus, och renovera det utan moderna genvägar. Vill lägga min tid på annat! Men jag är imponerad av insatsen och nivån.
Men det är inte för mig att bo i hus, ännu mindre ett gammalt hus, och renovera det utan moderna genvägar. Vill lägga min tid på annat! Men jag är imponerad av insatsen och nivån.
Fin renovering(restaurering!) Färgrikt gillas till skillnad från alla ljust och fräscht vita hus
Pappspända väggen lär ju som sagt få några hål... Men stort A för att han renoverar som han gör
Missade vad de har för uppvärmningsystem? Eller gick jag på dass just då?
Pappspända väggen lär ju som sagt få några hål... Men stort A för att han renoverar som han gör
Missade vad de har för uppvärmningsystem? Eller gick jag på dass just då?
Mycket charmig gård/gårdsbild Och väldigt trevligt med lite olika färger.. (även på dörrar och lister). Förstår tänket med att vilja försöka göra det bästa för huset..
Men kunde inte låta bli att fnissa åt hur "noga" allt var från början.. och det skulle göras "si och så".. och i slutänden blev det en pappspänd vägg (rum) och sen fick resten vara gips ändå (när familjelivet gjorde sig påmint). Den avvägningen är alltid svår.
Oavsett, hatten av.. supermysigt.. hoppas övervåningen följer samma anda sedan när ni börjar med den!
NÅGON SOM VET vad vallmotapeten i hallen kommer från? (heter) eller den rosa/röda i lilla sovrummet (med röd dörr o listverk)... ??
Men kunde inte låta bli att fnissa åt hur "noga" allt var från början.. och det skulle göras "si och så".. och i slutänden blev det en pappspänd vägg (rum) och sen fick resten vara gips ändå (när familjelivet gjorde sig påmint). Den avvägningen är alltid svår.
Oavsett, hatten av.. supermysigt.. hoppas övervåningen följer samma anda sedan när ni börjar med den!
NÅGON SOM VET vad vallmotapeten i hallen kommer från? (heter) eller den rosa/röda i lilla sovrummet (med röd dörr o listverk)... ??
Liknande trådar
-
Sparsam besiktningsman renoverar lanthandel i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Renoverar torp från sent 1800-tal.
Lösvirke & Timmerhus -
Aleks renoverar lägenhet på Gamla Väster - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Renoverar radhus i Gamla Enskede - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Totalrenoverar townhouse i Landskrona - Husdrömmar
Artikelkommentarer