7 163 läst · 19 svar
7k läst
19 svar
Husdrömmar: Bastu i fokus och tre balkonger på Älgö
6 m Köksö är långt att springa runt när man behöver något "i andra änden". Likaså att släpa porslin /disk tvärs igenom "hallen"?
Bastuavd dusch osv utan dörr t sovrummet? I sovrummet vill man ha svalt och i badrummet varmt.
Bastuavd dusch osv utan dörr t sovrummet? I sovrummet vill man ha svalt och i badrummet varmt.
Jag kan absolut förstå grejen med diskrummet!
Det vore jätteskönt att kunna ställa undan disken där den inte syns. Alternativet är ju att behöva skölja av och stoppa in i diskmaskinen eller låta det stå synligt på bänken medans man fortfarande har besök. Det låg ju i anslutning till köket så det blev ju ingen större förflyttning heller.
Det vore jätteskönt att kunna ställa undan disken där den inte syns. Alternativet är ju att behöva skölja av och stoppa in i diskmaskinen eller låta det stå synligt på bänken medans man fortfarande har besök. Det låg ju i anslutning till köket så det blev ju ingen större förflyttning heller.
Jag var tveksam till diskrummet tills dess att de visade resultatet – för mig skulle det lösa det som jag ogillar mest med öppna planlösningar samtidigt som den sociala aspekten behålls.
Vattenfallet förstod inte jag heller, men jag gillade verkligen sovrummet! Så skönt med ett litet minivardagsrum även där, att kunna smyga upp dit men inte nödvändigtvis gå till sängs direkt. Det passade fint i det där huset, tyckte jag.
Vattenfallet förstod inte jag heller, men jag gillade verkligen sovrummet! Så skönt med ett litet minivardagsrum även där, att kunna smyga upp dit men inte nödvändigtvis gå till sängs direkt. Det passade fint i det där huset, tyckte jag.
Många sågningar så jag får väl skriva nått positivt då
Jag tycker att det är fint att titta på, är själv svag på järnvitriolade hus och gärna modernt formgivna. Omgivningarna med alla träden är fantastiskt fin, och jag kan till och med tro att takaltanen kommer bli använd då de har sjöutsikt därifrån. Inne så gillar jag att de inte fegat, utan verkligen anpassat huset efter de själva. Hur många andra tvåplanshus ser man där övervåningen endast består av ett sovrum och badrum ensuite? Husets sällskapsrum och kök är lagom i sin storlek och sammanbyggda i öppen planlösning, en lösning med fler fördelar än nackdelar enligt mig. Diskrummet däremot tror jag inte riktigt på. Jag misstänker att de kommer bli tvungna att springa en hel del mer mellan kök, matplats och diskrum än om de istället valt att lägga diskrummet som en motstående bänkyta mot köksön istället. Dessutom har de tvättrum i samma rum och iaf jag såg inga möjligheter att hängtorka tvätt där, och heller ingen dörr ut i trädgården. Undra hur de tänkt torka tvätt? Sen hade jag nog ritat in en trappa med vilplan när de ändå lägger så mycket pengar på detta projekt, speciellt när de tänkt bo där i många år och inte är tonåringar längre
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Artikelkommentarer -
KTH-student avslöjar allvarliga brister i Verisures hemlarm
Artikelkommentarer -
Länsstyrelsen: Attefallshuset står 34 cm fel och måste rivas
Artikelkommentarer -
Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar