Så fina färgval ni har gjort i huset. Jag vill gärna veta kulören i vardagsrummet!

V
Ä älska inredning skrev:
Så fina färgval ni har gjort i huset. Jag vill gärna veta kulören i vardagsrummet!
Tack! Koden är 1502-Y50R.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hur ser detaljplanen ut för Enskedefältet och Svedmyra? Hur stort får man bygga ut? Påverkas det något av om huset redan har en liten utbyggnad?

J
Högst 20% av tomtens yta får bebyggas. De flesta tomter är 500-600 kvm.

J jalmars skrev:
Högst 20% av tomtens yta får bebyggas. De flesta tomter är 500-600 kvm.
Aha OK. Är det byggarean som räknas då dvs att huset får uppta 100 kvm mark och sedan ett halvt plan ovan på det? Är det minst 4.5 meter från granntomt som gäller också?

J
C Chicken George skrev:
Aha OK. Är det byggarean som räknas då dvs att huset får uppta 100 kvm mark och sedan ett halvt plan ovan på det? Är det minst 4.5 meter från granntomt som gäller också?
Byggarea ja. 1,5 eller 2 plan beror på hustyp tror jag. Finns några originalhus med 2-plan. Många med 1,5 plan har byggt ut med lägre taklutning än originalhuset för full takhöjd på ovanvåning.

4,5 m till tomtgräns är grundregel för huvudbyggnaden. Går uppenbarligen att få dispens från detta. 0,5 m gäller för komplementbyggnad med granntillåtelse. Finns tillägg till detaljplanen som medger visa typer av tillbyggnader inkl takkupa där endast bygganmälan krävs (utan bygglov).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.