samovar
C Christougher skrev:
För oss som hänger här hade vi gärna sett mer byggnadstekniskt och lösningsorienterat program.
Ett Efterprogram med fokus på byggandet hade ju varit intressant. Borde väl inte vara så svårt för SVT att lösa med tanke på att de redan har filmteam på plats stora delar av tiden.

• Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
C crappyusrname skrev:
Gnäll om Gerts kindpussande om 3... 2... 1...
hahaha tänkte just skriva: hoppas coronan har fått ett permanent slut på Gerts kindpussar

• Haha
  • Gilla
Snicklas och 1 till
  • Laddar…
samovar samovar skrev:
Ett Efterprogram med fokus på byggandet hade ju varit intressant. Borde väl inte vara så svårt för SVT att lösa med tanke på att de redan har filmteam på plats stora delar av tiden.
Eller för sändning på SVT play det har de gjort förut med mindre breda program.

• Gilla
oladencoola och 1 till
  • Laddar…
C Christougher skrev:
Eller för sändning på SVT play det har de gjort förut med mindre breda program.
Jag håller med, tänk att ha ett program som beskriver olika byggande, uppvärmning, markläggning, avlopp mm istället för tramsprogram med kändisar som det finns på flera kanaler.

• Gilla
Erik9005 och 2 till
  • Laddar…
C Christougher skrev:
För oss som hänger här hade vi gärna sett mer byggnadstekniskt och lösningsorienterat program.
Håller med, men ni/vi är knappast målgruppen för den här typen av program

samovar
A anders.ostling skrev:
Antagligen inte, de vill väl locka så bred publik som möjligt… Snart lyckas de väl också få in intriger och snusk där med. Robinson tex var helt annorlunda när jag växte upp än vad jag hört att det är idag.

E
Tycker ärligt talat deras gamla hus verkade finare. Dock klar förbättring mot L-vinkeln!

Med denna säsongens hus som referens, 6.5/10. Utsikten lyfte hela huset, och gillade det övre fönsterpartiet.

"Lapskojsen" - såg ut som 10/10!

A anders.ostling skrev:
Vill man ha byggteknik får man nog leta sig till youtube istället, perkins builder brothers är en utmärkt kanal, dock med kanadensisk byggteknik. Finns ju en svensk kanal "mitt liv som byggare", tyvärr väldigt skakig bild, och mer översikt över olika byggen man gör, inga detaljer och korta filmsnuttar. Kan bli mycket bättre.

Tänk på hur mycket datorer och spel och sånt som finns i vårat samhället, och hur få tv-program som har handlat om detta. Det program som jag minns som gjorde ett försök att gå in lite på djupet var faktiskt "junior data" på tv4, där gick man igenom hur en dator fungerade, med autoexec.bat och config.sys och allt sånt blandat med spelrecensioner. Minns inte att vårat kära "public service" har haft något liknande program som behandlar datorer på den nivån. Det kördes ju ett datorspelsprogram på SVT sent med en tjej som såg ut som en kille vet ja, minns inte vad det hette. Var inte han Film-Orvar inblandad i något också? Sen kan ju Kan ju vara gömt i UR eller har jag helt enkelt missat det. Hur som helst, tv-program som går in på tekniska detaljer av de slag vi gillar, är alldeles för nischat tror jag. Sen gillar tv-bolagen att dumförklara sin publik också....

/S

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.