3 474 läst · 17 svar
3k läst
17 svar
Husägare oroad över regnvatten från grannes förråd - får rätt i domstol
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 742 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 742 inlägg
I många gamla stads- och byggnadsplaner finns en formulering planbestämmelserna om att de 4,5 m från tomtgräns kan kringgås om byggnadsnämnden finner det lämpligt. Så är det t ex i det område som jag har har hus.
GreenYoda
Renoveringsnovis
· Dagobah
· 178 inlägg
GreenYoda
Renoveringsnovis
- Dagobah
- 178 inlägg
Oavsett regnvatten - vem vill ha en grannes fastighet, förråd eller icke, 40 cm från ens egen fasad?!? Är ju som satt bo i Västra hamnen där man har balkongen i grannens vardagsrum.
40cm är ju inte tillräckligt med plats för att kunna underhålla sin egen fasad ens. Otroligt märkligt att det bygglovet öht gick igenom.
40cm är ju inte tillräckligt med plats för att kunna underhålla sin egen fasad ens. Otroligt märkligt att det bygglovet öht gick igenom.
Medlem
· Västmanland
· 127 inlägg
Grannfastigheten, inte huset eller fasaden.GreenYoda skrev:Oavsett regnvatten - vem vill ha en grannes fastighet, förråd eller icke, 40 cm från ens egen fasad?!? Är ju som satt bo i Västra hamnen där man har balkongen i grannens vardagsrum.
40 centimeter från tomtgränsen innebär att byggnaden är på deras egna fastighet, i många fall tycker jag att man ska få bygga på sin fastighet utan att andra ska bestämma över vad som är fint, för stort eller liknande.
Liknande trådar
-
Husägare i Säffle anmäler granne för videoövervakning
Artikelkommentarer -
Tidigare husägare kunde spionera på nyinflyttade genom övervakningskamerorna
Artikelkommentarer -
Husägare tar kommun till domstol över björk som skuggar solceller
Artikelkommentarer -
Mögeldoft i "nyrenoverat" badrum, nya husägare
Juridik -
Hjälp - Nybliven husägare - Vad behöver jag köpa inför flytten?
Verktyg, Maskiner & Fordon