Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jepp, huset ligger ute på ett tiotal hemsidor. Även booking.com m fl sidor.

Ägaren själv bor inte kvar, därför kan det inte kallas inneboende. Polisen patrullerar kvarteret regelbundet eftersom det många gånger är stökiga gäster som bor där.
Är du en av de klagande grannarna?
Jag skulle nog säga att polisen är fel instans för detta utan jag skulle istället vända mig till kommunen. Miljöförvaltning med mera.

Polisen kan i princip bara agera per ärende och det är de hyrande som är ansvariga för störningen. Däremot kan ju kommunen ha åsikter på långsiktiga störningar (jfr tuppar osv).
Det går säkert komma åt men kommer kräva driv och engagemang samt kompetens från grannarna att angripa saken från så många håll som möjligt.
 
Åsa Lund
Appendix Appendix skrev:
Är du en av de klagande grannarna?
Jag skulle nog säga att polisen är fel instans för detta utan jag skulle istället vända mig till kommunen. Miljöförvaltning med mera.

Polisen kan i princip bara agera per ärende och det är de hyrande som är ansvariga för störningen. Däremot kan ju kommunen ha åsikter på långsiktiga störningar (jfr tuppar osv).
Det går säkert komma åt men kommer kräva driv och engagemang samt kompetens från grannarna att angripa saken från så många håll som möjligt.
Jag bor i Lund men är inte en av de klagande grannarna.

Om jag hade bott intill "hotellet" och en påverkad man slitit upp min ytterdörr och frågat om jag kunde värma hans mat så hade även jag anmält verksamheten till Polisen och ALLA andra tänkbara instanser. Lund är en beläst stad så tror säkert att grannarna gör ett digert jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.