58 831 läst · 187 svar
59k läst
187 svar
Hur vinner vi ”vårt” hus?!
Det är en sak, att det är värt ibland att betala för att slippa krångel, som kanske till och med gör det dyrare i slutändan.Violina skrev:
Men att likställa tidiga lägre bud med krångel, är inte klokt.
Tvärs om, skulle jag säga. För då är det stor chans att man har att göra med någon som vet pengars värde och därför inte budar över sina tillgångar. Motsatsen är de som tror att några hundratusen inte är så mycket och ger ett bud de inte kan leva upp till.
Staffan
Där får man ju som säljare välja själv, det ena behöver inte vara mer rätt än det andra. Jag skulle själv ignorera ett lågt förhandsbud, även någon som skulle komma med krav/önskemål innan kontrakt är skrivet.
Krångelfritt går inte att mäta i pengar, så länge jag inte behöver svälta kan jag välja bort vinnaren mot någon jag uppfattar som lättare att ha att göra med.
Krångelfritt går inte att mäta i pengar, så länge jag inte behöver svälta kan jag välja bort vinnaren mot någon jag uppfattar som lättare att ha att göra med.
Det var väl inte heller det som @Kristian Ask talade om?Staffan2000 skrev:Det är en sak, att det är värt ibland att betala för att slippa krångel, som kanske till och med gör det dyrare i slutändan.
Men att likställa tidiga lägre bud med krångel, är inte klokt.
Tvärs om, skulle jag säga. För då är det stor chans att man har att göra med någon som vet pengars värde och därför inte budar över sina tillgångar. Motsatsen är de som tror att några hundratusen inte är så mycket och ger ett bud de inte kan leva upp till.
Staffan
Äpplen och päron, Staffan!
Jämförelsen bör väl snarare vara "en livstid" eller "tio år" el dyl..K kortis skrev:
Och ja, jag kan absolut tänka mig att tjäna 100k mindre i mitt liv (eller varje decennium) om jag har ett jobb jag älskar kontra ett där jag vantrivs.. tror faktiskt majoriteten resonerar i de banorna..
Kn ju vara TS.
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 981 inlägg
Eller också är det inte ens det stället som länkades, TS har varken bekräftat eller dementerat. Kanske har med integritet att göra?