En öppen förpackning med 25 Fisch träborrar i olika storlekar, placerad på en träarbetsbänk, bredvid den stängda förpackningen i blå och gul design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kom det hem en låda fischborrar. Inget som helst wobblande och lika lätt att sätta spetsen exakt på märket som Famag. Inte lika rent och snyggt hål som med Famag, men förmodligen tillräckligt bra och de där små fjunen försvinner nog med sista slippapperet. Mittenhålet på bilden Famag och de på sidorna Fisch. En femhundring på Amazon för 25 borr tycker jag är väldigt prisvärt, även om jag inte har en aning om hur länge de håller skärpan.
Närbild på tre borrhål i trä gjorda med olika typer av borr, med en borrbit synlig ovanför hålen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag testade också hur bra hålen blir jämfört med en rundstav för att se om det där wobblandet påverkar i praktiken. Lika tajt och bra passform för Fisch och Famag. En aning sämre för de lätt wobblande Bosch och Parkside, men det glappet borde försvinna om man limmar dit rundstaven. Makitas gav ett lite väl stort glapp så de åker i papperskorgen direkt. Där ligger redan Makitas spadborrar som faktiskt är de i särklass skevaste och oprecisa borr jag stött på, Meec och annan skit inräknat. Mina Bosch Pro metallborrar klarar alla tester, så nu har jag dem för metall, Fisch för trä och Famag om jag vill lyxa till det och orkar spänna fast ämnet.
 
  • Gilla
moonsire och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.