Jag vet inte mer än vad som skrevs i tråden här på byggahus.
 
6
Johan Gunverth skrev:
Inte alls. Det har inte motbevisats.
Tror inte att de kriminella som har kunskaper om hur olika stöldskydd "avaktiveras" har något intresse för att gå ut i pressen och tala om hur lätt det är att knäcka olika tillverkares stöldskydd.
Personligen tror jag ju att nya exklusiva bilar i de högre prisklasserna har bättre skydd än Husqvarnas robotklippare.
I och med att de bilarna går att själa så låter det ju helt otroligt att du fortfarande inte tror att Husqvarnas robotars stöldskydd inte skulle kunna knäckas.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Mycket spekulerande i den här tråden nu.
 
Om det nu stjäls robotklippare måste det ju finnas avsättning för dessa "gamla" använda klippare med repade och skavda (i alla fall min) karosser. När det gäller bilar för 100000-tals kronor i bra skick finns det ju avsättning i Baltikum bl.a. men klippare med uppenbart använt utseende för 7-25000 borde ju inte vara lika lukrativa. Finns alltså anledning att inte pimpa sin klippare alltför mycket ;)
 
Har redan lagt ny lack, pärlemo... Väntar på fälgar för 20000 nu.... ;-)
 
MBygga skrev:
Finns alltså anledning att inte pimpa sin klippare alltför mycket ;)
Eller också ska man pimpa den så att den blir så unik att ingen vågar köpa den. Inte ens i Baltikum vågar väl någon ha denna i sin trädgård :D:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden skamlöst snodd från detta inlägg.
 
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
Om (jag säger inte att det går) man kan låsa upp klipparen så finns det en marknad. Kan man sälja skada tv-apparater och verktyg så borde väl klipparen gå att sälja?

De ökande stölderna relaterar väl till ökad tillgång och efterfrågan...
 
Reservdelar om inte annat :(
 
JonasQ skrev:
Reservdelar om inte annat :(
Och det verka ju i alla fall en del av robotarna behöva en hel del av... ;)
 
Peter2400 skrev:
På min 220Ac klippte jag batterikablarna kopplade ihop med ändhylsor och krympslang och klammade fast gps:en i batteriet, ingen åverkan på själva maskinen behövdes.

På mina föräldrars 305:a kopplade jag direkt på inkommande batteripoler med krokodilklammor.

Noggrannheten är på 10-15 m ungefär
Använder man sig av Geofence så ser man att den ibland får för sig att den är 100- 200 m bort, men den rättar sig ganska snabbt igen.
Funkar den direkt på 305:ans 18 volt, eller måste det dit någon omvandlare?
 
kardborren skrev:
Funkar den direkt på 305:ans 18 volt, eller måste det dit någon omvandlare?
Svarar mig själv, hittade nu en spec som säger 12-24V, inte enbart 12V som den första jag såg...
 
peternicklas
Peter2400 skrev:
På min 220Ac klippte jag batterikablarna kopplade ihop med ändhylsor och krympslang och klammade fast gps:en i batteriet, ingen åverkan på själva maskinen behövdes.

På mina föräldrars 305:a kopplade jag direkt på inkommande batteripoler med krokodilklammor.

Noggrannheten är på 10-15 m ungefär
Använder man sig av Geofence så ser man att den ibland får för sig att den är 100- 200 m bort, men den rättar sig ganska snabbt igen.
Fick hem en GPS tracker idag. Går det att använda den utan SIM kort?
Tänkte i första läget försöka att se hur den klipper gräset.
 
peternicklas skrev:
Fick hem en GPS tracker idag. Går det att använda den utan SIM kort?
Tänkte i första läget försöka att se hur den klipper gräset.
Hur kommunicerar den utan sim-kort?
 
6
peternicklas skrev:
Fick hem en GPS tracker idag. Går det att använda den utan SIM kort?
Tänkte i första läget försöka att se hur den klipper gräset.
Vad blev det för gps tracker?
 
peternicklas skrev:
Fick hem en GPS tracker idag. Går det att använda den utan SIM kort?
Tänkte i första läget försöka att se hur den klipper gräset.
Visst har dere svensker mye som vi ikke har i Norge; kjøttbullar, bilveier bygget for bil, ... Men at dere har GPS tracker som klipper gresset var nytt for meg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.