Ingen av mine 3 mobiler klart å få inn gps-signal tidligere i dag. Alle klarer det nå. Kanskje det har vært noe problem med satelittene i det siste?
 
Gimbal skrev:
Det kan ta låååång tid för en gps när den varit avstängd länge eller flyttats lång väg sedan den var aktiv sist, låt den ligga en halvtimme utomhus (naturligtvis) med fri sikt mot himlavalvet.
Det tar aldrig längre tid än 750 s att läsa in alla tillgängliga GPS:er. Det händer i ett läge då inga tidigare satelliter finns kvar på hemisfären. 12 1/2 minut är ju i och för sig en evighet i sammanhanget. GPS:er med aGPS är ju vindsnabba i jämförelse.
 
Lägger väl in bilden här med, blir väl inte sämre med en dekal ivf. Och ja, jag har spårsändare i min maskin.
 
  • uploadfromtaptalk1375379446190.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
Vad svarar den med för info då?

Min skickar det här, (lite klippt bild)
Har du programmerat den rätt?

ImageUploadedByByggahus.se1375388818.891414.jpg
 
boltis skrev:
Lägger väl in bilden här med, blir väl inte sämre med en dekal ivf. Och ja, jag har spårsändare i min maskin.
Med en slik varsling kommer tyven til å ta med seg klipperen til et øde sted, finne senderen, kaste den i en kum og stikke videre med klipperen. Uten merking ville han antagelig tatt med klipperen til tyvgodslageret og du kunne ha sendt politiet til for oppklare hele byens tyverier.

Jeg funderte på hvorfor ingen robotklippere kom med gpstracker som standard, og kom til den konklusjonen at dersom det er mulig for en kunde å sette inn et simkort, vil det være like enkelt for tyven å ta ut simkortet. Dermed blir trackingen verdiløs. Forutsetningen for at det skal ha noen verdi er at tyven ikke kan vite at det er tracker på det han stjeler.
 
Peter2400 skrev:
Vad svarar den med för info då?

Min skickar det här, (lite klippt bild)
Har du programmerat den rätt?

[bild]
Den tycks göra precis som den ska utom att den inte skickar någon info när jag ringer upp den, skickar jag kommandot check till den så svarar den GPS:0, den tycks inte hitta någon GPS, då ska den ju igentligen skicka GSM- kordinater men gör inte det heller, alla övriga sms kommando funkar fram och tillbaka, får nog skicka tillbaka den till säljaren.
/Krille
 
Yes, kan på sätt och vis hålla med dig. Skrev faktiskt samma sak i en annan tråd att jag var i valet och kvalet om jag skulle sätta dit dekalen eller ej.

Däremot kan jag väl säga det att det inte är helt enkelt att hitta/ta bort min spårsändare då den sitter placerad på ett sådant sätt att den inte syns, långt in i maskinen, och även för mig som är van vid att pilla i dessa maskiner tar det en stund att ta bort den.

Dessutom ställer det lite krav på tjuven att veta om maskinen har inbyggd gps eller ej. Är gps delen fast monterad på moderkortet kan dom ju inte ta bort det ändå. Tror att de flesta robotklippare som stjäls inte direkt plockas av några proffs..
 
krille2 skrev:
Den tycks göra precis som den ska utom att den inte skickar någon info när jag ringer upp den, skickar jag kommandot check till den så svarar den GPS:0, den tycks inte hitta någon GPS, då ska den ju igentligen skicka GSM- kordinater men gör inte det heller, alla övriga sms kommando funkar fram och tillbaka, får nog skicka tillbaka den till säljaren.
/Krille
Jag kommer inte ihåg alla kommandon
men jag skickar alltid sms med komm.
"smsone123456", fast med min riktiga kod då förstås
Då svarar den som visat åvan.
 
peternicklas
Peter2400 skrev:
Jag kommer inte ihåg alla kommandon
men jag skickar alltid sms med komm.
"smsone123456", fast med min riktiga kod då förstås
Då svarar den som visat åvan.
Jag fick ändra password men sedan händer inget. försöker ringa till den, en signal går fram sedan bryter den men ingen info kommer tillbaks. Provade att lägga in telefonnummer men inget svar.
 
peternicklas skrev:
Jag fick ändra password men sedan händer inget. försöker ringa till den, en signal går fram sedan bryter den men ingen info kommer tillbaks. Provade att lägga in telefonnummer men inget svar.
La du till ditt telefonnummer som admin efter att du ändrat lösenord?

Det gör man med "admin123456 mellanslag0046*********"
 
peternicklas skrev:
Jag fick ändra password men sedan händer inget. försöker ringa till den, en signal går fram sedan bryter den men ingen info kommer tillbaks. Provade att lägga in telefonnummer men inget svar.
Om du skickar sms check pluss kod vad svarar den då? jag har samma problem
 
om man inte har telefonnummer som admin så lägger den inte på efter en signal
 
peternicklas
krille2 skrev:
Om du skickar sms check pluss kod vad svarar den då? jag har samma problem
Får inget svar från den alls.Gick bra i början men nu är den helt tyst. Kan man nollställa den?
 
peternicklas skrev:
Får inget svar från den alls.Gick bra i början men nu är den helt tyst. Kan man nollställa den?
Detta tips fick jag från säljaren, hjälpte dock inte mig
You can tryto send SMS"adminpassword13142324" to tk102b. (the tracker may replyanything or even don't reply.)
please notethis command will initialize all the settings.So it will recover default password: 123456.
 
peternicklas
krille2 skrev:
Detta tips fick jag från säljaren, hjälpte dock inte mig
You can tryto send SMS"adminpassword13142324" to tk102b. (the tracker may replyanything or even don't reply.)
please notethis command will initialize all the settings.So it will recover default password: 123456.
Tack, hjälper inte, den är helt tyst. Vet du vad det är för kabelanslutning som den har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.