Forbo skrev:
...
Byggnadsvårdsforumet har väl en automatisk screeningfunktion som filtrerar bort allt som inte stavas "Linolja", kokt, kall eller rå..
:D

Hornbach finns ju bara i Skåne, jag bor norr om Sthlm. Hade verkligen föredragit Sika, och går det inte att "återanvända" tuben så blir det ju lite mastigt att använda tre tuber från Beijer à 230 kr för att fästa 9 gängstänger vid tre tillfällen...

/A

Om du verkligen gillar gängstänger, jag tycker det är overkill, men alla bygger som de vill.
Men det finns snabbstelnande cement. Används ibland för att fästa rostfria krokar i sten.

• Gilla
Robbalove
  • Laddar…
magnu skrev:
Om du verkligen gillar gängstänger, jag tycker det är overkill, men alla bygger som de vill.
Men det finns snabbstelnande cement. Används ibland för att fästa rostfria krokar i sten.
Hornbach finns i Stockholm, Malmö och Göteborg..du hittar adresserna på hornbach.se. Fast om du har närmare till Biltema, kör på det, den funkar kanon. Biltema har också en billig påse med typ 10 blandarmunstycken så du kan bara sätta på korken på det du inte använder, släng det använda munstycket och spara resten till andra gånger.
Tips angående gängstänger förresten, Byggmax har billiga varmgalvade gängstänger, enda stället jag sett galvade i konsumenthandeln

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.