Hej gott folk


Tänkte börja med att montera en 5050 RGBW LED list men det går inget vidare.


1. Allt ska vara kopplat korrekt för den lyser.
2. Den lyser enbart rött och blinkar lite si och så.
3. Den går inte att stänga av på On - Off?


Ska man använda IN1,2,3,4 portan? Eller vad gör jag för galet?


Den ska bara kopplas på ström och inte styras med någon knapp eller så.
 
hek skrev:
Nu är allting beställt... Kommer att få skaffa ytterligare en till RGBW controller för att styra belysningen på andra sidan av huset. Kunde skippa förstärkarna eftersom jag matar listerna från mitten med 24V (max 6,75 meter list). Och skall då enligt tillverkaren fungera undan för stora spänningsfall..

Så kalaset slutade med:

Två 250W transformatorer (en på var sida om huset).
[länk]

30 meter RGBW led list som max drar 16,8W/m.
[länk]

Allt kommer läggas i en aluminiumprofil som fokuserar ljset en aning mot husfasaden.
[länk]

Skall bli mycket intressant att se hur detta blir på plats...

[bild]
@hek, kommer du ihåg om du beställde RGB + W eller RGB + WW. Jag har tidigare råkat ut för att vissa WW leds varit för gula och att helvita varit för vita men jag tänkte att man kanske kan köra på RGB + W och sedan lägga in den mängd gult man vill ha. Är det så du gjort på ditt hus?
 
Jag körde WW på den vita dioden. Jag kan då blanda in mer kall-vitt om jag vill genom att slå på RGB dioderna.
 
Då har man äntligen allt hemma. @hek, jag har kollat bilderna på ditt slutresultat och undrade vilket avstånd du har från list till husväggen. Visst var det 30graders spridning i din list?
 
45 graders spridning om jag minns rätt. Den monterades 44 cm från husväggen (var precis ute och mätte!).
 
Tack! Hann testa lite idag genom att hålla upp min lite. Har 30 graders spridning och 35cm kändes rätt likt det man ser på dina bilder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.