slo0308 skrev:
Vad menar du med "den glasade delen till köksdelen" ?
Köksdelen = norra delen av köket där alls skåp finns
Glasade delen = det nya uterummet. Jag förutsatte att ni skulle ha glasväggar eftersom uterum brukar ha det.
 
Jag funderar mycket på det där med att öppna upp trappen och har försökt få till det i Ikea home planner. Kan inte göra olika nivåer i Ikeas hjälpverktyg så jag har gjort kortare altandörr och fönster för att visualisera hur det kommer se ut, liksom golvytan i grått. Nivåskillnaden är ofrånkomlig pga takhöjden i uterummet redan fast. Fördelen är att de två trappstegen ner till trappavsatsen troligast försvinner helt. Är lite i valet och kvalet om denna variant är något att satsa på och vill höra vad så många som möjligt har att komma med
1. kan man verkligen ha en köksbänk så där direkt mot trappen, är inte risken stor man skvätter ner i trappen när man håller på vid diskbänken? Tips?
2. kortsidan på "trappväggen" - kan man inte sätta en bänkskiva där över? Som ett delvis tak över trapp "hålet". Någon som har erfarenhet av något liknande?
3. Eftersom vi har egen brunn så har vi en pump nere i källaren som låter en hel del….tror ni vi kan ljudisolera runt den på något sätt vilket vore ett måste om vi öppnar upp trappen.
4. Någon som har bild och/eller erfarenhet av något liknande???!!!! kökvision.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slo0308 skrev:
1. kan man verkligen ha en köksbänk så där direkt mot trappen, är inte risken stor man skvätter ner i trappen när man håller på vid diskbänken? Tips?

2. kortsidan på "trappväggen" - kan man inte sätta en bänkskiva där över? Som ett delvis tak över trapp "hålet". Någon som har erfarenhet av något liknande?

3. Eftersom vi har egen brunn så har vi en pump nere i källaren som låter en hel del….tror ni vi kan ljudisolera runt den på något sätt vilket vore ett måste om vi öppnar upp trappen.
1) Beror på vad du gör på bänkskivan. Om du har kaffebryggare, ångkokare och köksmaskin där så borde det som mest bli något enstaka stänk. Tycker att spisen är det som stänker mest. Stavmixer kan stänka lite också.

2) Ja men jag tror inte det blir snyggt, Du behöver nog ha någon kant i baksidan så att du inte tappar ner något i trappan.

3) Japp sätt den på gummiklossar i en låda med trippelgipsväggar eller liknande.
 
  • Gilla
slo0308
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.