Hur i hela friden ska jag kunna dra åt skruvarna ordentligt när det inte finns något att hålla emot med på ena sidan? På ena sidan är det en blank hylsmutter utan spår och den andra sidan är en skruvskalle. Jag lyckas inte skruva i hela vägen, det glappar några mm. Otroligt störande. Och ännu mer störande är att jag inte begriper hur jag ska lösa det?
Vad är historiken för felet? Har du bytt dörrhandtagen och får då ej ihop detta?E emmad skrev:
I så fall, har du kvar de gamla skruvarna, jämför längden på dessa så du har korrekt längd på de nya skruvarna.
Tack för förslag. Ja precis, har bytt handtag till nya. Tyvärr har den gamla skruven kommit bort så kan inte jämföra längd. Men det är ju dock olika konstruktion på den gamla och nya rosetten. Och olika tjocklek. Så går väl ändå inte att översätta längden rakt av ändå?E etompau skrev:
Jag tog bild på den M5 som var med handtaget. Dock var jag tvungen att köpa m4 för att det skulle passa mina gamla låshus (eller vad det nu heter) och de ser inte riktigt likadana ut. Se bild. Det snurrar dock bara..inget som tar emot.K Kane skrev:
Då gör du något fel vid montage, sannolikt kopplat till längden på skruven.E emmad skrev:
Muttern ska som sagt låsa fast i hålet mha räfflorna. Demontera handtaget så du ser hur det hänger samman.
Ok nu kom där en ny bild. Kanske fel typ/storlek på muttern. Om den inte låser fast i hålet så har du fått fel grejor.
Det som kom med handtaget var en M5 skruv men den är för stor för de hål som finns i den gamla dörren. Så har köpt en M4 skruv istället. Muttern hör ihop med skruven. Kanske att det är fel längd ändå.. men får inte ihop det.E etompau skrev:Då gör du något fel vid montage, sannolikt kopplat till längden på skruven.
Muttern ska som sagt låsa fast i hålet mha räfflorna. Demontera handtaget så du ser hur det hänger samman.
Ok nu kom där en ny bild. Kanske fel typ/storlek på muttern. Om den inte låser fast i hålet så har du fått fel grejor.
Jo har provat att skruva ihop dom innan och det verkar funka som det ska. Kanske ändå att de är för långa. Tror inte det, men jag kan ju absolut ha fel. Problemet är ju nu att jag inte heller kan skruva ut skruven😂E Emanuel01 skrev:
😮 kanske en droppe kontaktlim mot något mothåll? Sruva ut den ena och mäta med någon sticka?E emmad skrev:
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer