6 779 läst · 17 svar
7k läst
17 svar
Hur ska jag renovera detta trägolv?
Svart/vit rutigt? Ja det blir i-ögon-fallande.
Men mitt rättesnöre är: Det du inte kan dölja får man göra något av.
Dvs, varför inte låtsas att det är en eldstad där. Sätt några snygga luckor på skorstensstocken. Blind-dörrar.
En putsad rörspis eller nåt.
God Jul
Men mitt rättesnöre är: Det du inte kan dölja får man göra något av.
Dvs, varför inte låtsas att det är en eldstad där. Sätt några snygga luckor på skorstensstocken. Blind-dörrar.
En putsad rörspis eller nåt.
God Jul
Menar du då en plåt under hela ytan som ska klinkras?Kurtivan skrev:
Om vi går tillbaka till att lägga i nya brädor, för jag har inte släppt den tanken helt än. Vad är alltså problemet med denna lösning? Fukt från murstock, problem att få det fint i skarven mellan befintligt golv och svårt att fästa det?
Hur tror ni detta skulle funka:
Om man lägger skumplast (lika som vid laminatgolv) i botten närmast betongen och en byggplast ovanpå detta för fuktens skull. Sen en spånskiva över detta som täcker både betong och träreglar och som fästes i betongen med skruv och plugg. Som avslutning sen vanlig råspont som man har till undertak och som spikas i spånskivan. Råsponten finns ju i samma bredd som de golplankor som ligger på övriga golvet.
Nu kanske inte detta räknas som byggnadsvård men vad tror ni om idén?
Liknande trådar
-
Är detta material OK på nyrenoverat tak?
Tak & Vind -
Hur behandla detta trägolv för bästa hållbarhet?
Golv -
Är detta asbest? - svartbelagt under trägolv
Golv -
Vad är detta för slags trägolv?
Golv -
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv