Mikael_L skrev:
Ja den tänkte jag inte på ...

Det finns ju en jordskena längre ner i skåpet på vänster sida. Den har jag personligen uppfattat mer som en potentialutjämningsskena än en skyddsjords-punkt.
Men så behöver det kanske inte vara ...
Ja den skenan är tänkt som PU-skena och det ser ut på bilderna som att en RK6 kommer ner i övre vänstra hörnet ifrån huset för det ändamålet. Onödigt att PE till nya plinten inte enkelt och överskådligt tar samma väg som övrigt, dessutom lätt formellt fel att ta den från PU om det nu är gjort så.

Korrekt, jord går till huvudjordningsskenan, men då ska det åtgärdas! Jag ville mest veta att det inte såg helt åt skogen ut. Om det snyggas till lite och jord byter plint så är stigarnas placering i skåpet det största felet om jag förstår er rätt? Tack för all återkoppling!

Kablarna till höger eller vänster är inget fel,bygger mest på att plinten för utgående sitter på högersidan. Hela utrymmet upptill är fritt att använda själv så det får man anpassa efter hur man kan komma till bäst.

Skåpen är tillverkade enligt en standard men dispositionen kring utgående plint och utnyttjande av ytor är inget vidare på dem. Märks mest på utanpåliggande typer hur flänsar eller hålanvisningar sitter till. Inte direkt optimalt och omständigare än nödvändigt att använda.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.