Jag vill göra en uppfräschning av befintlig badrumsmöbel istället för att köpa nytt. Tanken är att måla och byta beslag, men en dörr är sliten nertill och spegelhyllan har sprickor.
Jag har läst att renoveringsvax skulle kunna fungera till dörren, men det kan man väl inte måla över? Andra tips?
Finns det någon film/folie som man kan typ klistra över hyllan eller bör den slipas helt innan målning?
Jag har läst att renoveringsvax skulle kunna fungera till dörren, men det kan man väl inte måla över? Andra tips?
Finns det någon film/folie som man kan typ klistra över hyllan eller bör den slipas helt innan målning?
Fuktskadat trä är inte inte lätt att få snyggt, det har ju svällt. Men du kanske kan försöka slipa ner det och sen måla tunt många gånger. Men det kommer ju att synas ändå.
När det gäller hyllan kan du kolla på dekorplast.
När det gäller hyllan kan du kolla på dekorplast.
Om möbeln vore tillverkad av massiv trä vore den kanske värd att lägga tid och kraft på.
Om den däremot är tillverkad av MDF eller liknande som det ser ut som skulle jag inte tycka att det är värt besväret då slutresultatet och hållbarheten ändå inte kommer att bli bra.
Om den däremot är tillverkad av MDF eller liknande som det ser ut som skulle jag inte tycka att det är värt besväret då slutresultatet och hållbarheten ändå inte kommer att bli bra.
Klicka här för att svara