1 927 läst · 26 svar
2k läst
26 svar
-Hur petnoga med cc20cm golvvärmeplåtarna ?
jag funderar på uponors DEM trådlösa..just nu har jag igång två slingor i hall och badrum och skall ha ytterligare 2 slingor på över vån. Än så länge ingen styrning utan direkt från shunten i pannan, med enbart strypning av värmen ( detta inlägg handlar om slinga 3 !!)
Plasten har ingen funktion i ett mellanbjälklag vad jag vet. Står det uttryckligen att det måste vara plast? Eller är det exempel där plast är inritat? Isf gäller det i de situationer då man använder plast, t ex på betongplatta.tuut skrev:
Vad kan hända ? Följa tillverkarens råd? Jag vet inte men ibland råder väl lite sunt förnuft, plasten skulle vara för att underliggande fukt inte skulle skada golvet, eller? När jag la golv på öp använde jag ingen plast i alla fall utan bara stegljuddämpning grålumppapp, har inte märkt några problem att utesluta plasten. Däremot om man lägger mot betong säger väl det sig självt att man skall ha plast. Men vill man gardera sig och eventuellt åberopa något fel på golvet måste det läggas enl anvisningar.tuut skrev:
Självklart har jag inte 465 meter på en slinga. :wow:krilleman_215 skrev:
Jag har totalt 10 slingor varav 7 är i bruk. De tre sista är framdragna till rum som kommer att anslutas vid ett senare skede.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 631 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 631 inlägg