2 630 läst · 26 svar
3k läst
26 svar
Hur och med vad bör man avväxla
Fasadförändringar behöver inget bygglov och förändringar i bärande delar kan behöva bygganmälan.
Ja, och? Jag skrev ju att jag varit i kontakt med kommunen. Vet inte om alla kommuner har samma krav på bygganmälan.
Husägare
· Stockholm
· 686 inlägg
Fast ett ingrepp i konstruktionen måste rimligt innebära bygganmälan och en utförd beräkning. På eventuella åtgärder, med följande kontrollplan. Även i Knäckebrödhult tänker jag.F ErlandJ skrev:
Lulaua skrev:
Men han har ju varit i kontakt med kommunen o säger dom att det inte behövs så är det så i detta fall!I Installation skrev:
Får korrigera er bägge, jag har inte sagt att det inte behövs bygganmälan, däremot att jag inte vet om alla kommuner har samma krav. Kan vi avsluta denna sidodiskussion? De som är specialintresserade av denna vinkling på min fråga kan väl starta en egen tråd om förutsättningar och regler för bygganmälan.R Janu78 skrev:
Fast det du skrev högre upp ger ju bilden av att det inte behövs även om du inte skrev det uttryckligen!F ErlandJ skrev:Får korrigera er bägge, jag har inte sagt att det inte behövs bygganmälan, däremot att jag inte vet om alla kommuner har samma krav. Kan vi avsluta denna sidodiskussion? De som är specialintresserade av denna vinkling på min fråga kan väl starta en egen tråd om förutsättningar och regler för bygganmälan.
Jaha då var det väl otydligt. Läs meningen i två delar:R Janu78 skrev:
- Fasadförändringar behöver inget bygglov
och
- förändringar i bärande delar kan behöva bygganmälan. (reservationen är för att jag inte vet om det är likadant överallt)
Hade jag menat att inget behöver bygglov eller bygganmälan hade jag skrivit :
"Fasadförändringar och förändringar i bärande delar behöver inget bygglov eller bygganmälan."
Det var detta jag tolkade se nedan:F ErlandJ skrev:Jaha då var det väl otydligt. Läs meningen i två delar:
och
- förändringar i bärande delar kan behöva bygganmälan. (reservationen är för att jag inte vet om det är likadant överallt)
"Fasadförändringar och förändringar i bärande delar behöver inget bygglov eller bygganmälan."
Ja, och? Jag skrev ju att jag varit i kontakt med kommunen. Vet inte om alla kommuner har samma krav på bygganmälan.
Men för min del kan vi lägga ned den diskussionen då du har förklarat😉F ErlandJ skrev:Jaha då var det väl otydligt. Läs meningen i två delar:
och