26 179 läst · 181 svar
26k läst
181 svar
Hur mycket sprit ska ni dricka under midsommarhelgen?
Du borde kanske prova klämma några bärs och runda av med lite starksprit, så kanske fokus hamnade på annat än att skriva oförskämda inlägg.motives skrev:
Det är inget pinsamt med lite alkohol, det pinsamma är det dumma man gör, något som uppenbarligen kan göras i nyktert tillstånd.
För min del blir det lite mellanöl med snaps till maten. Senare på kvällen lite vin. Sannolikt kommer någon bekant att försöka peta i mig grogg, men det dricks då mest av artighet, dricker hellre ren sockerdricka.
Då vi nyligen fått tillökning till familjen (2v sedan) blir det troligen nada. Nåväl kanske en smygöl på den traditionella fisketuren med svärfar.
Har inga problem med att ta några bärs på midsommar. Har heller inga problem med att diskutera vad man ska göra för trevligt under den helgen.BigR skrev:
Har dock av olika anledningar problem med juvenila utrop om hur mycket man kan dricka eller hur full man ska bli osv.
Ber om ursäkt för den hårda tonen i inlägget, det var väl skrivet en aning i affekt om jag ska vara ärlig. Poängen var i alla fall att jag hoppas ni alla sätter spriten i andra hand och det som verkligen betyder något först. Inte alltid så självklart som det låter...
Vilket som, glad midsommar!
Jag vet inte ens vad vi ska göra och var under midsommarafton. Så att planera spritdrickandet nu känns lite meningslöst.
Men typiskt för mig nuförtiden är att det troligen blir ganska lugnt och måttligt, eventuellt helt nyktert.
Men typiskt för mig nuförtiden är att det troligen blir ganska lugnt och måttligt, eventuellt helt nyktert.
Alla är vi olika och tur är väl det.motives skrev:Har inga problem med att ta några bärs på midsommar. Har heller inga problem med att diskutera vad man ska göra för trevligt under den helgen.
Har dock av olika anledningar problem med juvenila utrop om hur mycket man kan dricka eller hur full man ska bli osv.
Ber om ursäkt för den hårda tonen i inlägget, det var väl skrivet en aning i affekt om jag ska vara ärlig. Poängen var i alla fall att jag hoppas ni alla sätter spriten i andra hand och det som verkligen betyder något först. Inte alltid så självklart som det låter...
Vilket som, glad midsommar!
Förstår din syn på det hela men delar den inte.
Men jag försöker inte omvända alla andra till alkolister heller
Inget planerat här heller men tvivlar på att det blir nyktert för det.Mikael_L skrev:
Blir väl till att duka upp en massa som man får plocka in sen och hoppas på fint väder
Jag har faktsikt lite Julsnaps kvar sen i julas.Anna_H skrev:
Från Flen tror jag?
Har varit en runda uppe i Norrland och vänt i julas så kanske man skulle ta ett smak av den i midsommar för att se om resan gjort den gott
Jag behöver nog inte in på gröna kiosken och bunkra upp något i alla fall.
Köpte häromdagen 4 3l BiB Pallazo. Ett helt OK slängvin för de ynkliga pengar det kostar.
Dom boxarna är tänkta att räcka under sommaren, eller åtminstone större delen. Ett trevligt grillvin.
Sen står det lite olika flarror med sprit och likörer och några vinare i alkohol-skåpet.
Och några mörka öl finnes också. Ljus lager köper jag lika gärna i form av folköl, ja t.ex. pripps blå 2,8% då smaken är ungefär densamma som systemets ljusa lager -- svag ...
Så jag känner mig lugn och trygg över att kunna klara denna midsommarafton också.
Men med ganska små barn så håller det hela sig inom klart rimliga gränser. Fulla föräldrar tycker jag inte att dom ska behöva förknippa sommar och midsommar med.
Sorry, nu var ju jag också moraliserande.
(eller utryckte min åsikt!)
Köpte häromdagen 4 3l BiB Pallazo. Ett helt OK slängvin för de ynkliga pengar det kostar.
Dom boxarna är tänkta att räcka under sommaren, eller åtminstone större delen. Ett trevligt grillvin.
Sen står det lite olika flarror med sprit och likörer och några vinare i alkohol-skåpet.
Och några mörka öl finnes också. Ljus lager köper jag lika gärna i form av folköl, ja t.ex. pripps blå 2,8% då smaken är ungefär densamma som systemets ljusa lager -- svag ...
Så jag känner mig lugn och trygg över att kunna klara denna midsommarafton också.
Men med ganska små barn så håller det hela sig inom klart rimliga gränser. Fulla föräldrar tycker jag inte att dom ska behöva förknippa sommar och midsommar med.
Sorry, nu var ju jag också moraliserande.
(eller utryckte min åsikt!)
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 446 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 446 inlägg
Midsommar är nästan alltid nyktert. Oftast chaufför, fick blåsa tre gånger av samma polis förra året då jag körde samma vända flera gånger. Fördelen med det är ju att man slipper vara förare av alla andra "högtidligheter"
En eller två pilsner (eller ale, för att vara petig) till maten, nån snaps, en whisky till cigarren och en skvätt portvin till osten.