Servicelampan kan man alltid släcka på bilar själv. Tror t om det är lag på det?

Kravet på halvförsäkring är tydligen felaktigt. Det kan ha handlat om något annat bolag. Då kan den kanske vara vettig. Mitt misstag.

harry73
D Daniel 109 skrev:
Kravet på halvförsäkring är tydligen felaktigt. Det kan ha handlat om något annat bolag. Då kan den kanske vara vettig. Mitt misstag.
Läser du inlägg #30, #32 och framåt ser du att vi redan hade den diskussionen och kom fram till att Falck inte hade det kravet men assistansbolaget hade krav på minst halvförsäkring, så jag det skiljer sig mellan bolag och är bra att kolla upp i förväg

Jag har tagit Falck på min bil, jag tänker att det är lite tryggare när jag ska långt. Hyrbil får man ju fixad om man får stopp. Bärgning till närmaste verkstad, jag skulle iofs ha hört med dem om man kan få bärgning till närmste skrot...

Oavsett stämplar så är dom rätt värdelösa om man inte har några kvitton när köparen kommer, många ringer inte till verkstaden för att kolla utan det blir en ren prutmån.

Servicelampan går att släcka på de flesta bilar med hjälp av lite knapptryckningar.
Pro reset oil service är en bra app
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trentapps.oil&hl=sv

A Andy78 skrev:
Oavsett stämplar så är dom rätt värdelösa om man inte har några kvitton när köparen kommer....
Inte säkert man har kvitton heller.
Jag köpte (efter oberoende värdering om nån undrar) ut min tidigare förmånsbil.
Utlägg för de tidigare servicarna finns i det företagets bokföring, och "stämplarna" elektroniskt hos Toyota.

M MagHam skrev:
Inte säkert man har kvitton heller.
Jag köpte (efter oberoende värdering om nån undrar) ut min tidigare förmånsbil.
Utlägg för de tidigare servicarna finns i det företagets bokföring, och "stämplarna" elektroniskt hos Toyota.
Precis, men då pratar vi ju inte om en hemservad privatbil eller något som lämnats iväg till mindre verkstad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.