Jag har iaf fått mitt elstöd för båda abonnemangen idag, elområde 3 och 4. Tydligen har Swedbank levt loppan för räntan på stödet i några dagar, eftersom det betalades ut redan den 23:e. (Å andra sidan blir det ytterst begränsade mängder knark och bubbel åt personalen för avkastningen på mitt lilla stöd, så det missunnar jag dem inte.)
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
P PallePaltnacke skrev:
Nej, byggströmmen sas upp och har vanligt avtal sedan maj. Men det är ju samma uttagspunkt (rent praktiskt i alla fall) så jag tänker att det borde vara som att en ny ägare tecknat elnätsavtal på samma uttagspunkt.
Det är frågan hur intelligent systemet är utformat? Syns det inte att byggströmmen blivit "vanlig" elanslutning, men med ett annat ID, är det inte säkert att du får något för din byggström, eftersom det är 2 olika anläggnings-ID.
Du kan väl fråga ditt elnätbolag vilka uppgifter de skickat iväg?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har Vattenfall, i område 3. Jag har inte hört ett knyst.
Bekanta i andra delar av Stockholm som har Ellevio fick för länge sedan ett meddelande om hur mycket de skulle få och har också fått utbetalning.
Område 1 får inte nu, så TS bör nog inte vänta sig några pengar i denna omgång.
Ja, Vattenfall är märkliga. Har inte heller hört ett knyst (Eo3).
 
Pengarna kommit in på kontot idag iaf
 
V
J jowik88 skrev:
Jag har gjort allt jag skulle för att få mitt elstöd.

Jag trodde det skulle komma 20e, sen när jag läste på lite bättre förstod jag att det skulle komma 23/2. Men jag har inte fått elstöd ännu, inte har någon annan jag känner heller. Hur många har egentligen fått elstöd? Jag tänkte denna tråden kunde vara en slags fattigmans SIFO undersökning.

Bor i elområde 1
Du ska väl inte ha något just nu.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
EO3, Finns inlagt i banken (Swedbank) idag 28e som kommande insättning den 2/3,

Tabell med transaktionstitel "Elstöd", datum för transaktion och bokföring.
 
Vad menas med om man hade abonemang 17november? Man har väll alltid samma nätägare oavsett vart man köper elen ifrån?
 
D Daniel__s skrev:
Vad menas med om man hade abonemang 17november? Man har väll alltid samma nätägare oavsett vart man köper elen ifrån?
Det betyder (i de allra flesta fall) att det är den som ägde fastigheten och hade nätabonnemanget den 17'e november som får pengarna.
 
  • Gilla
Prodigys och 3 till
  • Laddar…
Nu har det hänt nånting i alla fall.
Fast jag får vänta tills på torsdag.

Skärmdump på transaktionshistorik, "Mars 2023", post om "Elstöd", belopp på 7 676,00 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fick dessutom en halv krona mer än de 7.675:50 jag räknat på att jag borde få i elstöd. Det är ju bra :cool:

Försäkringskassan har emellertid ännu inte hört av sig.
 
Keiller Keiller skrev:
Försäkringskassan har emellertid ännu inte hört av sig.
Har du Kivra?
 
useless useless skrev:
Har du Kivra?
Ja.
 
enligt FK så kommer 80% få sina pengar denna vecka

När denna vecka är slut kommer 80 procent av alla hushåll som har rätt till elstöd att ha fått sina pengar insatta på sitt konto. Det innebär att 13,6 av 17,5 miljarder kronor då har betalats ut, enligt ett pressmeddelande från Försäkringskassan.
 
  • Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Ca 5000 in på kontot, skickar vidare till Ukraina nu då de behöver penningarna bättre och jag uppenbarligen klarat av att anpassa elförbrukningen till de rådande energipriserna och betala räkningarna utan dessa slantar.
 
  • Älska
  • Gilla
Trickelina och 6 till
  • Laddar…
Patrik440
Fick meddelande på Kivra i helgen att pengarna var på gång men inga slantar på kontot ännu.
 
Pengar på SEB-kontot idag, SE3, EON. Dock ingen förvarning via Kivra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.