7 046 läst · 71 svar
7k läst
71 svar
Hur många bor i eget hus och hur många bor i lägenhet?
Absolut. Men lik förbannat finns det en hel del nioåringar som börjar fyran även om de (bortsett från autistundantagen) kommer att fylla 10 i år.AndersMalmgren skrev:
I de flesta fall räknas faktisk ålder vid en händelse, inte vad man kommer att fylla senare under året. I alla fall har jag hört att din argumentation skiter sig rejält exempelvis på Systembolaget eller om man vill ta körkort.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Därför man pratar om årtal istället för ålder eftersom man då inkluderar alla födda det året.Alfredo skrev:Absolut. Men lik förbannat finns det en hel del nioåringar som börjar fyran även om de (bortsett från autistundantagen) kommer att fylla 10 i år.
I de flesta fall räknas faktisk ålder vid en händelse, inte vad man kommer att fylla senare under året. I alla fall har jag hört att din argumentation skiter sig rejält exempelvis på Systembolaget eller om man vill ta körkort.
Svenska ungdomar flyttar hemifrån vid 21,4 års ålder.C cpalm skrev:
För 10 år sedan var det 19,9 års ålder.
Diagrammet som visades tidigare stämmer alltså inte.
https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/flyttlasset-gar-tidigt-svenska-ungdomar
"Fel områden", dvs motsättningar mellan olika folkgrupper, har funnits i Sverige länge. Ett (visserligen sentida) exempel är Jönköpingskravallerna 1948.RoTe skrev:
S.k. gängskjutningar har förekommit både i villaförorter och "på landet" (åtminstone skulle nog de flesta stadsbor kalla Fullerö för "landet").makhno_ skrev:
"Bo hemma" är ett uttryck som ofta används lite konstigt. Jag har bott hemma i hela mitt liv.A ajn82 skrev:
Nä, förresten. En kort period veckopendlade jag. Då bodde jag hemma på helgerna, men inte i veckorna. Min arbetsgivare betalade för boendet i veckorna så det kunde jag knappast kalla för "hemma".
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 855 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 855 inlägg
Det är klokare att tala om årtal absolut.AndersMalmgren skrev:
Jag skulle tro att de flesta som började fyran i augusti redan fyllt 10år de som är födda efter terminsstart fyller 10år.AndersMalmgren skrev:
Liknande trådar
-
hur många spottar bör jag ha? avstånd
Belysning -
Hur många grader skillnad bör man ha på framledningstemperatur och retur?
Värme allmänt -
Bör jag installera järn- och manganfilter för att skydda mitt kommande värmesystem?
Vatten & Avlopp -
Borra eget vatten - offert - Rimligt?
Vatten & Avlopp -
Jag gör bort mig! Men hämtar hem det på slutet (många bilder).
El