Kan uppdatera er att efter städ, städ och åter städ har vi lyckats få bukt med stanken till 99%. Däremot har vi upptäckt att det finns silverfiskar här (har aldrig haft det förr i någon tidigare bostad) och fokus ligger nu på att bekämpa de äckliga, om än ofarliga, krypen.

För mer info ang den sanitära olägenheten så hänvisar jag er till min tråd i ämnet (hoppas det är okej enligt forumreglerna). Där har jag skrivit om förvaltarens besked (han var inte tillmötesgående, tyvärr) och våra egna strategier för att bekämpa stanken. Kanske kan hjälpa någon annan i samma situation.

Trevlig kväll allesammans! :)

Länk till min tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threa...n-hemsk-odoer-haersket-matos-sanering.524164/
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Om det luktar mycket i köket, steg ett som jag ser det är att kolla så kalldragsventilen / spjället i fläkten funkar som den ska dvs stänger kanalen om inte fläkten är på.

Har man undertryck i bostaden (normalt är det så) så blir imkanalen en ofrivillig tilluftsventil om spjället krånglar, vilket man absolut inte vill ha. Detta helt oavsett vad tidigare matlagare haft för matvanor.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.