I ianews skrev:
Man följer inte säkerhetsreglarna när man jobbar åt sig själv. Ibland är det omöjligt att få dit yrkesmän, får man dit dem så försvinner dem på ett annat jobb. En firma i England bytte taktegel på mitt stora hus på 4 dagar. Enorma ställningar dessutom. Så det går. Å inte kostade det en förmögenhet heller!
Glömde de inte bärläkten?
 
thomas33 thomas33 skrev:
Glömde de inte bärläkten?
Inte för att vara petig. Men bärläkt är det enda de har. De kör med takduk och man ser detta mer och mer. I min värld ser det konstigt ut.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Inte för att vara petig. Men bärläkt är det enda de har. De kör med takduk och man ser detta mer och mer. I min värld ser det konstigt ut.
Ströläkt, skulle det vara och jag håller med dig att det ser konstigt ut och borde samla en massa löv att göra så.
 
K kioskdavid skrev:
Det tog väl 6 -7 timmar för grannen att byta tak inklusive hängrännor, stuprör och vindskivor men ställning monterades tidigare och skorstenen fixades senare.
6-8 gubbar på taket som rev av taket rakt ner på lastbil. Kran på lastbilen skickade upp material på taket.Sen hade de sina egna uppgifter, några la papp andra började fixa med hängrännor, vindskivorna och läktningen.
Sen kom lastbilen tillbaka med tegel och lyfte upp det på taket.
Klart med nytt tak på enplansvilla 115m2
Wow, Jehovas vittnen eller?
Deras planering och byggledare är något i hästväg när de bygger sina rikets sal.
 
J
Bytte nyligen 220m2 tegeltak inklusive ny underlagspapp, strö och bärläkt och all plåt och rännor, och det där med en timma per m2 stämde väldigt bra.
 
  • Gilla
Peter00
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Vi har undersökt hur lång tid det tar att byta tak för proffset respektive hemmafixaren samt vilka delmoment som ingår i ett takbyte.

Du kan läsa artikeln här: Hur lång tid tar det att byta tak?
I hur många fall är det tidsåtgången som är det enda viktiga? Hur vore det med en kostnadsjämförelse?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.