Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Men då är det ingen tomt de bygger på... Det är ju en lagringsplats isåfall...

Spränger dom också?

nikasp
Låter som att det är läge att gå över till grannen innan du går till någon annan instans. Då får du ju veta hur länge de planerat att hålla på. Det där med 20 lass om dan i 2 års tid låter ganska orealistiskt. Om det är 8-10 kbm per lass blir det ju fantastiska mängder.

Nej, ingen sprängning.
Jag vet att det låter orealistiskt, men tyvärr är det inte det. :/

Får väl kila över imorrn.

Hmm, 20 bilar om dagen, det ger 96 000 kubikmeter på två år. Vilket på en 700 kvadratmeter stor tomt skulle betyda ett hål på 137 meter. Dom kanske letar guld? :D

Nej, men som andra i tråden säger, gå över och prata med dom. Det kan inte vara så att dom bara håller på att plocka bort eller lägga dit något, det är något annat dom gör.

Du har helt klart blivit lurad, så även myndigheterna. Det är ingen villa som skall byggas, det har ju utan tvekan öppnat en gruva där. Eftersom du med bestämdhet hävdar mängden trafik och tidsramen är korrekt så är dom ju enligt uträkningarna nere på mer än 100meters djup, måste väl ändå klassas som gruva.
Då borde du inte ha några som helst problem å få stopp på detta eftersom det förmodligen är okänt även för myndigheterna.

Har ligger denna nyöppnad gruva? Jobbar nämligen åt en av världens största producent av gruvutrustning och hade varit fint att kunna sälja in lite maskiner till dom. Låter ineffektivt med bara grävmaskin. Dags för borrigg tycker jag ;)

Detta kan bli spännande att få veta hur det slutar...

skickat från mina gigantiska dumlur

jättedjup källare :)
eller är det han som ville bygga bunker i trädgården som köpt tomten?

• Gilla
oceanis
  • Laddar…
nino skrev:
jättedjup källare :)
eller är det han som ville bygga bunker i trädgården som köpt tomten?
Kanske en viss känd österrikare som har rymt och tycker sverige verkar vara ett bra land att skaffa sig en stor familj i.

skickat från mina gigantiska dumlur

sen förberedelse inför 21:e december?

• Gilla
Joens
  • Laddar…
Här haglar teorierna :D

Jag bidrar med två till:
1.
Kinasyndromet. Kanske inte så troligt, men vem vet? Än är inte den sista konspirationsteoretikern född. Du vet väl, asdff, att man kan vara förföljd även om man är paranoid?

2.
De vill bygga byns högsta hus. Men eftersom högsta bygghöjd är begränsad i detaljplanen till 3,8 meter måste de börja långt ner. 99 våningar under mark och 1 1/2 över ger ett imponerande Empire State Building i Lillåberg, eller var du nu bor. http://www.kentlundholm.com/Rec2.htm
Vem vill inte lämna ett monument efter sig?

Vad gör du själv för eftervärlden, utan att stå och spana på grannarna bakom gardinen?

Så, släng upp lite bilder på vad som händer. Kan bli spännande!

Eller vänta:
3.
Någon har läst fel på tabellen över frostfritt djup i Västra Götaland.
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup1spalt.aspx?id=1104
Och tolkat 1500 mm som 1500 meter.

Bäst att du går och snackar med dem. Kan ju bli dyrt.

Har du något jobb?

Isåfall så går det säkert 60 lastbilar om dagen...eftersom du bara kan räkna 18 timmar per dygn menar jag.. och då är de väl nere 300 meter..

Eftersom TS inte berättat om det 100+ m djupa hålet så är det nog ett AMS-projekt där dom fyller en lastbil, kör runt kvarteret 10 varv hos TS och sedan åker tillbaka och tippar igen.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Givetvis byggs det ett värmelager under hela tomten.

Det måste ju bli orimligt dyr grundläggning det där. Dina nya grannar är antingen mångmiljonärer eller har ett eget åkeri.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.