nino skrev:
Jag måste väl förtydliga att det hela var ett skämt, så inte halva byggahus tappar det lilla förtroendet jag ev har byggt upp här :D :wow:
Det är nog kört nu. ;)

• Gilla
bonnier och 2 till
  • Laddar…
Spika fast listen som du tänkt. Kladda dit målarfog så du får bort alla skarvar. Måla sedan om hela karmen inkl foder.

nino skrev:
Ja va då då?
Hjälpte Malmgren lite i lägenheten, han var iaf nöjd
Haha 😂😂

Om vi nu försöker hjälpa TS lite istället ;).

Jag hade testat att försöka tillverka små bitar av överblivet golv som passar precis ner i hålen. Det kommer inte bli 100, men troligen bättre än vad man kan lösa med en trekantslist.

Ett annat alternativ, om det är ett dörrhål, är att sätta dit en låg tröskel som passar i profilen.

Ganska mycket jobb men en foderkloss som någon föreslog tidigare kan nog lösa det till viss del. Du få ju iof olika i lägenheten. Nu ser man ju inte men jag misstänker att den som hjälpte dig inte tog bort golvlister heller. Kvartstav blir nog som det blir, ett halvbra resultat i bästa fall.
Sen är det ju så att man tittar väldigt noga när det är nytt men glömmer bort det med tiden. lycka till, det blir säkert ok vilket som.

Slå bara dit kvartslisten och sen latexfog i hålen.
Snyggt, rätt och bra?
Nä, men fort gick det att lägga golvet.

T
nino skrev:
Ja va då då?
Haha :)

Var först lite osäker på om det var ett skämt eller inte, sen kom det här inlägget och gav besked...

Besked om att jag hänger för mycket på forumet, då jag direkt insåg vem som avsågs och att detta INTE skulle varit OK i hans lägenhet....
Dags att logga ut kanske? :surprised:

Nej :)

Men det är dax för TS att logga in, man startar inte en tråd och lämnar den vind för våg på det här viset. Då kan vi ju lika gärna använda tråde till något annat... Förslag någon? :D

Skippa kvartsstaven helt och lägg i en mjukfog i lämplig färg istället.

1464672057353-76543223.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
B
Men ta det som kallas "golvfog" så blir det mer lämpat för ändamålet.:)

nino skrev:
Ja va då då?
Det här kan var det roligaste jag läst på ByggaHus i år. Jag hoppas Malmgren bjuder på det.

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino skrev:
så här gjorde jag, blev helt ok tycker jag
Jag skulle vilja ha den sprit du dricker! :p

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag skulle försökt att ta upp och göra om. Först kapa bort en bit av listen nertill med ett multiverktyg, sedan lagt golvet in under listen.

boschpmf.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

richardtenggren
En tröskel skulle väl täcka detta?

haha, fan vad man missar saker när man inte är aktiv längre

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.