D Dilato skrev:
Den måste vara dubbelisolerad.

[bild]
Hej! Det stämmer den är dubbel isolerad fick det bekräftat av lampaffären. Har testat att koppla in den med en ojordad propp från IKEA men det funkar ändå inte…så vet inte riktigt vad jag ska göra

J JB80 skrev:
Hej! Det stämmer den är dubbel isolerad fick det bekräftat av lampaffären. Har testat att koppla in den med en ojordad propp från IKEA men det funkar ändå inte…så vet inte riktigt vad jag ska göra
Lite bilder kanske?

J JB80 skrev:
Ibland kan kan det behövas att kontaktblecket i lampsockeln böjs upp lite grand för att kontakt ska ske mot ljuskällan. Kolla det.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
J JB80 skrev:
För funktionen saknade det betydelse om lampan är dubbelisolerad eller ej, liksom om du använder en jordad eller ojordad kontakt.

Kolla att själva ljuskällan är hel och att annan lampa funkar i uttaget.
Om allt är ok, böj upp blecket i botten av sockeln lite (vilket @etompau redan nämnt). Det kan ha blivit deformerat, så att ljuskällan inte räcker ner till det.

Funkar det fortfarande inte, då finns det anledning att börja fundera över om du kopplat tokigt, någon kabel lossnat i sockeln, etc.

• Gilla
JB80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.