namnbyte
G GoGetLost skrev:
Fast det är ganska stor skillnad på en vara som är tillverkad i Kina, designad någon annanstans, säljs av större företag som är vettiga med garantier (om det nu erbjuds) och reklamationer än att köpa något skräp från temu, wish eller någon annan skräpsida där flertal av alla saker är direkt farliga att användas eller så innehåller det gifter eller annat bös
För att inte nämna att allt märkt China har chip för att 5g-stråla folket och avlyssning inbyggt i sig. Man ser det på texten CHI-na = CHI-p egentligen, na är p på mandarin.


🤦‍♂️
 
D Dilato skrev:
Varför läser du inte manualen ?
Koppla alla kablar L på samma anslutning och alla N också så kan det inte bli fel...
Finns tyvärr ingen manual :/
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror du blandar ihop två trådar. Det där ser inte ut som samma lampa.
My bad 😮
 
Minnesota Minnesota skrev:
Hej! Köpt denna taklampa från Kina, men ingen aning om hur jag installerar den? Var ska kablarna in? 🙈

Någon som kan hjälpa?
Tveksamt om denna lampa är godkänd och CE-märkt. Det ser inte ut som så. Och om du saknar en bruksanvisning på Svenska så får den inte säljas i Sverige.

Men nu kan inte så mycket hända bara du installerar den enligt följande:
- Det är de två vita sladdarna som ska kopplas till 230 V. De behöver isoleras. Trä över isolerslang eller en bit kabelavskal eller i värsta fall eltejp.
- Skarva sladdarna i en sån här: Finns t.ex på Clas.
Två vita kopplingsplintar för inkoppling av elektriska sladdar.
- Koppla in en sladd med en ojordad lamppropp i andra änden på skarvdosan.
Ojordad lamppropp med två anslutna ledningar, en brun och en blå, med blottade kopparändar.

Jag ser dock inte hur denna armatur ska fästas i taket och vilken väg lampsladden ska ta.
 
  • Älska
spikplanka
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag ser dock inte hur denna armatur ska fästas i taket
Tror du inte den är tänkt att hängas i denna?

Närbild av en metallögla med två vita elkablar, eventuellt del av en armatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite svårt att få en helhetsbild av hur hela armaturen ser ut dock.
 
Jag beställde ett par motorstyrda ventiler från Kina. Den ena kommer med blå, brun och svart ledare där brun och svart naturligtvis användes för öppning/stängning. Men den andra kom med blå, gul/grön och svart - hur f-n skall den kopplas in? Ingen dokumentation medföljde heller. Efter mycket googlande så hittade jag en tredjeparts inkopplingsinstruktion. Enligt den skulle gul/grön kopplas till blå och sedan var de två riktningarna på blå och svart. Jag hade iofs gissat att det var så, men jag hade ju inte vågat prova. Kineserna gör lite som de vill helt enkelt...

Jag har nu verifierat bägge ventilerna, så de kan nu kopplas in på badtunnan. De är på 12V, så jag behöver inte oroa mig för jordfel i alla fall.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du inte den är tänkt att hängas i denna?
No.
In red circle is montage hole. Rest not visable
Närbild på en LED-lampa och LED-driver monterad på en rund metallplatta, med fokus på ett rött markerat hål till höger i bilden för montage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
spikplanka spikplanka skrev:
Företag med ett varumärke att skydda har kvalitetskontrollanter på plats i Kina och i Europa. De har insyn i designprocessen och tar garantier på allvar. Så det är olika kvalité på saker som t.om kanske kommer från exakt samma fabrik.
R Risarvaren skrev:
Från kina men testad och godkänd.
Jula och Ikea tar ansvar för produkter de säljer.
Egenimporterat skräp tar man själv 109% ansvar för oavsett vad som händer.
Do any of you work/worked in a company that cooperated with a Chinese manufacturer? I do. And BOSCH, PHILIPS and other big companies that have factories there have their own controllers in China. Not IKEA or Jula. I just bought a similar LED lamp in Jula. Or rather 4 lamps because they broke down one after one. Some worked less than a day, anyone longer a week. That's quality...
 
  • Gilla
spikplanka
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Köpt från kina? Aldrig i livet för min del. Släng skiten och köp något liknande från IKEA eller Jula som någon har testat och tar ansvaret för att den inte börjar brinna och hemförsäkringen blir ogiltig.
Och dom är du säker på att dom inte kommer från Kina??
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.