2 279 läst · 38 svar
2k läst
38 svar
Hur katten installerar jag denna kinesiska lampa?
För att inte nämna att allt märkt China har chip för att 5g-stråla folket och avlyssning inbyggt i sig. Man ser det på texten CHI-na = CHI-p egentligen, na är p på mandarin.G GoGetLost skrev:Fast det är ganska stor skillnad på en vara som är tillverkad i Kina, designad någon annanstans, säljs av större företag som är vettiga med garantier (om det nu erbjuds) och reklamationer än att köpa något skräp från temu, wish eller någon annan skräpsida där flertal av alla saker är direkt farliga att användas eller så innehåller det gifter eller annat bös
🤦♂️
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 489 inlägg
Tveksamt om denna lampa är godkänd och CE-märkt. Det ser inte ut som så. Och om du saknar en bruksanvisning på Svenska så får den inte säljas i Sverige.Minnesota skrev:
Men nu kan inte så mycket hända bara du installerar den enligt följande:
- Det är de två vita sladdarna som ska kopplas till 230 V. De behöver isoleras. Trä över isolerslang eller en bit kabelavskal eller i värsta fall eltejp.
- Skarva sladdarna i en sån här: Finns t.ex på Clas.
- Koppla in en sladd med en ojordad lamppropp i andra änden på skarvdosan.
Jag ser dock inte hur denna armatur ska fästas i taket och vilken väg lampsladden ska ta.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Jag beställde ett par motorstyrda ventiler från Kina. Den ena kommer med blå, brun och svart ledare där brun och svart naturligtvis användes för öppning/stängning. Men den andra kom med blå, gul/grön och svart - hur f-n skall den kopplas in? Ingen dokumentation medföljde heller. Efter mycket googlande så hittade jag en tredjeparts inkopplingsinstruktion. Enligt den skulle gul/grön kopplas till blå och sedan var de två riktningarna på blå och svart. Jag hade iofs gissat att det var så, men jag hade ju inte vågat prova. Kineserna gör lite som de vill helt enkelt...
Jag har nu verifierat bägge ventilerna, så de kan nu kopplas in på badtunnan. De är på 12V, så jag behöver inte oroa mig för jordfel i alla fall.
Jag har nu verifierat bägge ventilerna, så de kan nu kopplas in på badtunnan. De är på 12V, så jag behöver inte oroa mig för jordfel i alla fall.
spikplanka skrev:
Do any of you work/worked in a company that cooperated with a Chinese manufacturer? I do. And BOSCH, PHILIPS and other big companies that have factories there have their own controllers in China. Not IKEA or Jula. I just bought a similar LED lamp in Jula. Or rather 4 lamps because they broke down one after one. Some worked less than a day, anyone longer a week. That's quality...R Risarvaren skrev:
Produkter som diskuteras i tråden