Eller plocka loss en strömställare och studera på vilken nivå röranslutningarna kommer in, eller vilken typ av dosa det är. Akta fingrarna för stötar...

Skulle kunna kontrollera regelavståndet, men eftersom man inte ser reglarna bakom gipset så hänger jag inte riktigt med. Gipsskivorna är olika stora också... :-?

C
Alltså, som jag sa, gipsskivorna är skruvade i reglarna, så ser du en rad skruvar som går nerifrån och upp så finns det en regel där. Det är max regelavstånd som räknas.

Det konstiga är att det bara sitter skruvar på en av gipsväggarna (det finns 3 totalt) så jag kan inte använda den metoden för att räkna ut avståndet ;) Skumt måste jag säga...

C
Om det samtidigt känns stabilt och inte låter ihåligt när du knackar på väggen så är det förmodligen inte en gipsvägg, utan en stenvägg som är gipsad. Frågan är i så fall hur väl gipset sitter fast i väggen. Det kan nog variera från ordentligt limmad till en spik här och där (så ser det ut hemma hos mig på vissa ställen :)).

Jag kanske inte skall gå in på hur jag skulle ha gjort. Jag tenderar att göra saker grundligt... :D

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.