D decub skrev:
Hur skulle ni inreda detta vardagsrum?
Lite överkurs. Men jag hade bytt plats på fönster och altandörr för att få en mer möblerbar överdel av vardagsrummet och slippa tänka på ett gångstråk till altandörren.
 
  • Gilla
Smarteus
  • Laddar…
D decub skrev:
Björnskinnet blir nertill i gillestugan vid kaminen.
Intill på väggen är diverse jaktförbjudna reliker.
Så som på bilden går bort, blir alldeles för långt till tvn.
Använd en projektor istället för TV. Då kan du vid behov rulla ner en duk som hänger i taket på lagom avstånd från soffan, men annars är ur vägen.
 

Bästa svaret

Ritning av ett vardagsrum med möbler: soffa, tv, läsfåtölj, sideboard. Markerade områden och textbeskrivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svårt när man inte vet mått och så men här är mitt förslag...
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
D decub skrev:
Björnskinnet blir nertill i gillestugan vid kaminen.
Intill på väggen är diverse jaktförbjudna reliker.
Så som på bilden går bort, blir alldeles för långt till tvn.
Hur går dina tankar nu efter de olika förslag du har fått?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur går dina tankar nu efter de olika förslag du har fått?
Tycker att kontoristens förslag har sett vettigaste ut.
Vet ej måtten, men rummet är nog lite för smalt för att möblera på de vise. Vi har inte tillträde till fastigheten ännu utan just nu försöker vi få in idéer kring hur vi ska möblera.
 
BirgitS
D decub skrev:
Vet ej måtten, men rummet är nog lite för smalt för att möblera på de vise.
Har du jämfört med storleken på de tre högskåpen i köket?
De är ju 60 cm breda. Ritningen är ju inte exakt men det ger ju en uppskattning i alla fall.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du jämfört med storleken på de tre högskåpen i köket?
De är ju 60 cm breda. Ritningen är ju inte exakt men det ger ju en uppskattning i alla fall.
Skulle uppskatta bredden på rummet till 4,5m ish
 
  • Ritning av entréplan i hus, inkluderar kök, badrum, sovrum, vardagsrum, garage och altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det är väl alldeles utmärkt avstånd från soffans baksida till TV.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl alldeles utmärkt avstånd från soffans baksida till TV.
4 5x8,5 ish
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl alldeles utmärkt avstånd från soffans baksida till TV.[/QUOT
 
BirgitS
38 kvm vardagsrum och hela våningsplanet är närmare 150 kvm?
Det är ett mycket stort vardagsrum som rymmer flera funktioner. Hur var det möblerat i annonsen och vid visningen?
Det kan ju också underlätta för att veta hur bra en soffgrupp ryms och var det är lämpligt att ställa en TV.
 
B Bopåzoo skrev:
Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad då :crysmile: det vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet. (y)
Funkar utmärkt med tv mitt i rummet. En exkollega hade det. Kablarna uppe i taket och ett svartlackerat järnrör med fäste för tv och perfekt för dragning av kablar.

Sen får det ju vara på ett sätt att man inte springer där tv hänger.
 
Vad är det för virrpanna som ritat detta?
 
D decub skrev:
Skulle uppskatta bredden på rummet till 4,5m ish
Jag uppskattar invändig bredd till 4,1m om huset är byggt med vanligt sågat virke då det ofta bedömts onödigt dyrt med större spännvidd och std virke länge var 43dm långt
 
  • Gilla
decub och 1 till
  • Laddar…
Om det är 6 stycken 60 cm breda garderober i stora sovrummet och sedan en 60 cm djup garderob ut mot hallen blir det väl ca 410 cm bredd på sovrummet och vardagsrummet. Annars kan man ju alltid fråga säljarna om man får komma och mäta några saker, alternativt att be dem mäta åt en.
Ca fyra meter är i alla fall fullt tillräckligt för förslaget från @Kontoristen7.
 
Magnus E K
B Bopåzoo skrev:
Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad då :crysmile: det vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet. (y)
Jag är singel, utan djur och nykterist (nästan, krökar inte hemma i alla fall).

Har TV-bänken mitt i rummet helt enkelt. Inga hjul men det funkar att skjuta den åt sidan. Funderade faktiskt på om det skulle gå att hänga TV:n från taket (då TV-bänken numera är tom på annat än TV:n; behöver ingen box längre och flyttat ner förstärkaren i källaren då spillvärmen gör större nytta där) men det faller på att taklampan är i vägen.

Edit: Och kablarna ligger på golvet helt enkelt (tillsammans med en massa andra kablar och åt det håll som syns minst, inte mellan TV:n och soffan).
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.