2 915 läst · 51 svar
3k läst
51 svar
Hur hanteras förseningsvite på faktura?
Vad skrev jag i inlägg #8 detta är ett helt vanligt förfarande att hantera faktura avdrag på..Globetrot skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 858 inlägg
Om du betalar hela fakturan måste du gå till tingsrätten för att få rätt och du tar risken att bolaget inte kan betala.Globetrot skrev:Ja, det var det jag gjorde. Hahaha nu hörde de av sig. Den första uppmaningen var att jag skulle betala fakturan igen (en gång till) och betala den korrekt för att den driva krav mot dem för att få tillbaka mina pengar! Galet!!!! Och såååå orimligt så jag blir mörkrädd
Men ja, det är ju det som kommer ske. Galet knäppt av dem
Innan jag betalade försökte jag kontakta dem i skrift och per telefon. Utan att lyckas. Men jag har underlag så tingsrätten är ok för mig.
Om du drar av vitet måste bolaget gå till tingsrätten för att få rätt.
Det är i praktiken skillnaden. Jag hade aldrig i livet betalat pengar som företaget sen ska betala tillbaka till mig i vite. Det är helt orimligt.
Eller hur! Det kommer ju inte skeFarstatjej90 skrev:Om du betalar hela fakturan måste du gå till tingsrätten för att få rätt och du tar risken att bolaget inte kan betala.
Om du drar av vitet måste bolaget gå till tingsrätten för att få rätt.
Det är i praktiken skillnaden. Jag hade aldrig i livet betalat pengar som företaget sen ska betala tillbaka till mig i vite. Det är helt orimligt.
Liknande trådar
-
Hur hanteras nollan för grupper utanför jfb vid femledarsystem?
El -
Hur tolkar jag ROT-avdraget på den här fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Faktura golvsockel
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Om fakturan som försvann
Artikelkommentarer -
Nyttja förseningsvite? Bestrida faktura?
Juridik