Jag använde en fogsvans, börja på mitten av det du skall ta ur och "tvinga"sågen till att följa linjen, sedan samma sak åt andra hållet, och sist snyggar du till spetsen på mitten. Denna ursågning kommer du alldrig att se om du inte firar midsommar ordentligt och somnar på köksgolvet.

Yrrol skrev:
Makita SP6000K1 alltså... 6000kr klassen.. Det har jag inte råd med nu ju även om jag avbokar c7'an som kosta hälften mot det. :(
Min dator säger 329GBP = 3406SEK

Ganska nära din maskin.

Y
Redigerat:
Sänksåg och avslutningar med sticken blir snyggt och prydligt men med rätt blad och stadig hand så går det att ta det hela med sticken också...

DOCK... inga 50mm som det skrevs om någonstans... 20-25mm brukar räcka för att kunna öppna luckan utan att den tar i sockeln...

P
Jag köpte min DeWalt sänksåg med en 1.4meters skena för 4995:- i Sverige på min Woody....
Det var deras pris just då (nyår 2011)... Jag kan titta vad dom tar idag....

Y
Stefan N skrev:
6000:- ? köp på rätt ställe så kostar den betydligt mindre. [länk]
Kanske finns ännu billigare i nån annan UK-butik.

Jag frågade butiken varför de inte vill skicka till Sverige och fick svaret;
Hi

Every time we send this item abroad it seams to get damaged sorry
Best Regards
Jim McGuigan Account Manager
Så, törs jag ens jaga andra butiker eller är det lokalköp som gäller ändå.

Och detta med klyvkniven, har inte makita det? Har inte Festool 55 modellen det heller? inte så viktigt på en sänk?

P
Har du tittat på att köpa bara sågen i UK och rälsen hemma? För sågen levererar dom men inte räls. (http://www.toolstop.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-cut-saw-165mm-240v-p14341)
Det roliga är att priset med räls är lägre än utan... Men maila och fråga..
Sen tänk på att nätströmskontakten är den brittiska varianten så antingen får du klippa av och sätta dit en europeisk/svensk eller så får du använda adapter men det är inget jag skulle rekomendera.

Edit: såg dock att dom skriver att dom levererar rälsen om du köper den separat och inte i såg+räls paket.... men dom kanske säger nej sen

Jag skulle ha tagit sticksågen med bak-fram blad. Dvs blad som sågar på vägen ner, då slipper man såga från baksidan för att få snyggt snitt.

Robert-san01 skrev:
Jag skulle ha tagit sticksågen med bak-fram blad. Dvs blad som sågar på vägen ner, då slipper man såga från baksidan för att få snyggt snitt.
Dock är det enklare att såga från baksidan och följa ett ritat streck om man bara ser bladet...
...tycker jag iaf... :blushing:

Y
TheStills skrev:
Har du tittat på att köpa bara sågen i UK och rälsen hemma? För sågen levererar dom men inte räls. ([länk])
Det roliga är att priset med räls är lägre än utan... Men maila och fråga..
Sen tänk på att nätströmskontakten är den brittiska varianten så antingen får du klippa av och sätta dit en europeisk/svensk eller så får du använda adapter men det är inget jag skulle rekomendera.

Edit: såg dock att dom skriver att dom levererar rälsen om du köper den separat och inte i såg+räls paket.... men dom kanske säger nej sen
Hur är det då med garantier om man börjar klippa kabeln?
Noterade att det fanns två varianter på deras maskiner, 240 och 110 eller vad det nu var, trodde man var på den gröna sidan om man bara tog 240v...
Så alla ni som handlat från England har modifierat kabeln.. Hum...

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.