Klyver den där åt dig i Nacka om du vill

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Ja, det mesta kostar ju pengar...

Köpa egna verktyg för att fixa kostar ju långtidsförvaring med behov av stort garage etc.

Du kan ju försöka dela med en fogsvans och sen köra 40papper för att rätta till den centimetern det blir snett annars..
Är för petig. Önskar så bra resultat det går att få.

A atomlab skrev:
Å! Provar skriva meddelande till dig.

Skrivit PM till dig atomlab

A atomlab skrev:
Gärna! När passar det att jag kommer? PM:a mig när du sett detta. Tack!

RoTe RoTe skrev:
Bandsåg hade väl varit enklast/bäst, men en sån har du nog inte.
Enklast och bäst är nog faktiskt en fintandad handsåg och tålamod. Sen en liten hyvel för att ta bort ev märken från sågen. Att blanda in stora maskiner som behöver ställas in petnoga för bra resultat är att överkomplicera processen.
Sen tar både band- och bordsågar någon till typ tre millimeter i sågsnitt, blir två lådor som är typ 9,8cm höga. Finns iofs ingen såg som kan dela ett 20cm stycke till två 10cm stycken utan att de hamnar under mått.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Du kan ju försöka dela med en fogsvans och sen köra 40papper för att rätta till den centimetern det blir snett annars..
Det finns betydligt bättre handsågar än fogsvans till det här. Är man en centimeter snett när man sågar har man gjort något fundamentalt fel, typ försökt såga precist på frihand utan att rita ut en linje att följa eller fortsatt såga utan korrigering när man kommit av linjen.

P Pettman skrev:
Enklast och bäst är nog faktiskt en fintandad handsåg och tålamod. Sen en liten hyvel för att ta bort ev märken från sågen. Att blanda in stora maskiner som behöver ställas in petnoga för bra resultat är att överkomplicera processen.
Sen tar både band- och bordsågar någon till typ tre millimeter i sågsnitt, blir två lådor som är typ 9,8cm höga. Finns iofs ingen såg som kan dela ett 20cm stycke till två 10cm stycken utan att de hamnar under mått.
Tack för att du tog dig tid att svara och dessutom tala om detaljer. Jättekul! Har jag lärt mig mig något nytt!
Det gör ingenting om lådorna blir ett par mm lägre. Tänkte det var lättast dela dem på hälften och testa hur det funkar till det jag vill ha dem till.

A atomlab skrev:
Hej. När har du möjlighet att hjälpa mig? Vilken adress ska jag till?

A atomlab skrev:
Är ute och kör i dag. Funkar det i dag?

Hej @AvsAnnelie!

Om det är bråttom och @atomlab inte har tid kan du köra lite längre ut till Värmdö så delar jag biten.
Kontakta mig på PM i så fall.
Dag

• Gilla
AvsAnnelie och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @AvsAnnelie!

Om det är bråttom och @atomlab inte har tid kan du köra lite längre ut till Värmdö så delar jag biten.
Kontakta mig på PM i så f
stigen stigen skrev:
Hej @AvsAnnelie!

Kontakta mig på PM i så fall.
Dag
Du har PM @stigen

Halverat och därmed dubblerat!

Två uppsättningar av rektangulära ramar, gjorda av fur och MDF, placerade bredvid varandra på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stommen var en blandning av fur och MDF.

Två rektangulära ramar av trä och MDF, liggande på en arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto

Närbild av en stommen i en ram där en furubalk och en MDF-skiva sammanfogats i en 90-graders vinkel med rundade hörn.
Skapa konto

Dag

• Gilla
EvertL och 13 till
  • Laddar…
Men vad sjutton! Fick inga notiser alls.
Snyggt dag!!

• Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
Så det var inte homogent trä ändå…

• Haha
Bomba
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.