2 657 läst · 27 svar
3k läst
27 svar
Hur göra en minigolfklubba delbar?
Kul idé med delbar klubba. (Det är ju ingen kraft i minigolf…vid sansat spel
Vet ju ej innerdimensionen men det kanske fungerar med något typ det här? https://www.bauhaus.se/dubbelbult-hafele-d1-7-2x-34mm#go-to-description
och använda lämpligt lim eller metall på tub.
se till att skaftet blir rätt i förhållande till bladet bara.
Vet ju ej innerdimensionen men det kanske fungerar med något typ det här? https://www.bauhaus.se/dubbelbult-hafele-d1-7-2x-34mm#go-to-description
och använda lämpligt lim eller metall på tub.
se till att skaftet blir rätt i förhållande till bladet bara.
Det börjar bli dags att ta fram bågfilen, undrar om det blir mest stadga om jag skarvar med ett invändigt eller utvändigt rör?
Hittade en större resväska som är 75 cm på diagonalen, måste kapa minst 15 cm.
Hittade en större resväska som är 75 cm på diagonalen, måste kapa minst 15 cm.
Produkter som diskuteras: "bågfilen"
Bågfilar
Bågfilar är det ultimata verktyget för exakt och detaljerat arbete. Oavsett om du behöver en liten, fickstor bågfil för att jobba med små detaljer, eller en stor 12-tums bågfil för större projekt, kan du lita på att våra bågfilar
Läs mer
Jag skulle såga av och värma och utvidga enna dela och gänga invändig den delen och utvädigt gägna den andra delen.. något i den stilen.. eller gänga enna delen och sök efter passande skarvmutter etc etc finns många sätt
Nu är den fixad, hade en gammal skidstav i aluminium som passade helt perfekt inuti det kapade koniska röret.
Sitter helt stumt.
Rullade upp handtagsgummit 40 mm innan jag kapade, nu låser det fast de två delarna och skarven syns inte.
Skippade den övre biten och gjorde skidstaven längre istället.
Så den är tvådelad nu.
Får se om det funkar, tänkte först även sätta en sprint i röret, med det verkar sitta väldigt bra ihop ändå.
Kan konstatera att Kina golfklubbor har skaft med tunnare plåt än konservburkar.
Nu blev den rejält förstärkt med en 30 år gammal aluminum slalomstav istoppad nästan hela vägen.
Sitter helt stumt.
Rullade upp handtagsgummit 40 mm innan jag kapade, nu låser det fast de två delarna och skarven syns inte.
Så den är tvådelad nu.
Får se om det funkar, tänkte först även sätta en sprint i röret, med det verkar sitta väldigt bra ihop ändå.
Kan konstatera att Kina golfklubbor har skaft med tunnare plåt än konservburkar.
Nu blev den rejält förstärkt med en 30 år gammal aluminum slalomstav istoppad nästan hela vägen.
Lycka till med spelet, spika lungt!S Superrobban skrev:Nu är den fixad, hade en gammal skidstav i aluminium som passade helt perfekt inuti det kapade koniska röret.
Sitter helt stumt.
Så den är tvådelad nu.
Produkter som diskuteras i tråden