33 463 läst · 20 svar
33k läst
20 svar
Hur gjuter jag stödmuren på bästa sätt?
Jag armerade lite mer än anvisat. Har tre armeringsjärn i sulan och upp ur sulan har jag armeringsjärn som sedan najades ihop med armeringsnäten. När jag gjöt nerfarten så bands den då ihop med sulan. Kanske en SketchUp-bild förklarar mer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 501 inlägg
Hur gjuter man en garageuppfart utan all betong rasar ned innan den brinner klart? Samma fråga när man vill gjuta en trappa. Gjuter man ett steg i taget?
En trappa blir ju samma form som sulan i denna tråden, där hindrar ju formen betongen att gå vidare.T Thomas_Blekinge skrev:
Men hur de gjort nerfarten blir jag heller inte klok på, om den inte är gjuten i etapper, men det ser den ju inte ut att vara.
Men en tillräckligt trög betong är det nog inga problem.X xLnT skrev:
Tänk dig att man kan gjuta skateboardpooler t.ex. men dp pr det betydligt trögare betong och mycket mer arbete med den.
Man ringer upp betongfirman som ska leverera och frågar. Har du tur kanske de svänger förbi och tittar.X xLnT skrev:
Varken ramper eller trappor i ett stycke är något problem med rätt betong. Trög betong och gjuta relativt långsamt så är det inga problem.
Till skateboardramper och dylikt använder man ofta sprutbetong till, så det är inte alls samma utförande som en garagenedfart.
Till skateboardramper och dylikt använder man ofta sprutbetong till, så det är inte alls samma utförande som en garagenedfart.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bästa kombo FTX-ventilation, luft-vattenvärmepump och golvvärme?
Värme allmänt -
Absolut bästa silikon / fogen mellan golv & list (täta mot silverfisk)
Golv -
Hur fixa detta tak på bästa sätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilket är bästa budgetmärket enligt er?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Er bästa lösning för att undvika att möbler sjunker ner i gruset?
Grund & Markarbeten