Det är i grunden samma skitpanna. Tveklöst ska ni uppgradera till 360p

Okej, låter som ett vettigt råd. Ska kolla vad skillnaden är på pannorna. Återkommer säkert om fler råd.

Vi skall bygga nytt och har en offert på NIBE360P. Har pratat med några installatörer som nu slänger ut dessa NIBE för att istället placera in comfortzone. Fördelen är stor, den har nära nog samma prestanda som jordvärme (IVT495) men utan slangar etc.
Någon som har erfarenhet för detta låter för mig som en mycket bra pump, negativt är att den kostar ca 35 tusen mer än NIBE360P, men med en snabb bedömning på payoff med den ökade COPn så blir den återbetald på 3-5år.

Tyvärr så ser det ut som att min dröm om solvärme nu inte blir av eftersom jag inte kan räkna hem den under 15 år..

Mvh
Anders

Pille skrev:
Tyvärr så ser det ut som att min dröm om solvärme nu inte blir av eftersom jag inte kan räkna hem den under 15 år..

Mvh
Anders
Vadå räkna hem...;-) se det som en teknik och miljöinvestering det gjorde jag. Min frånluftare har vilat i en månad nu...(fick gå en stund igår och idag *suck*)...jag fick igång mina 40 vakummrör i slutet av Maj.

OT men kunde inte låt bli...

Solfångare och värmepump

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.