766 läst · 22 svar
766 läst
22 svar
Hur får jag upp locket på denna toalettstol?
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Bästa svaret
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
https://levafri.blogspot.com/2014/06/fixa-rinnande-och-spolande-toalett-diy.htmlH hogdalen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ahhh, bra beskrivning... och ta mig djefulen, det var bara att dra rakt upp! IDO alltså! Det lilla hålet lurade mig att tro att där satt en skruv, men icke sa Nicke. Stort Tack allesamman för tipsen! Då går jag vidare med "projektet" (det lurar säkert något sattyg bakefter men då får jag väl återkomma...)Martin Berggren skrev:
Redigerat:
Har du haft sönder toaletten, och är rädd för att din partner ska få reda på det?H hogdalen skrev:Att försvinna ut med verktygslådan under förevändning att "akut"arbete måste utföras brukar ge en del misstänksamma blickar från partnern - när jag nu först gräver i necessären efter "verktyg" gör ju inte det saken lättare - men det problemet får jag ta tag i sedan... Hur som helst, plastringen gav med sig!
Men tillbaka till grundproblemet, knoppen stoppar ringen från att få loss toppen.
Nja, det var ju det här med "gummiduken" som man hittar i necessären... vem drar ut på "jobb" med sådana verktyg? Ahaaaaha... (skämt alltså)A AG A skrev:
Och nu allt klart och läckaget borta, Tack än en gång!
Redigerat:
Rinner det vatten hela tiden eftersom det är bild på packning?
Har samma typ och tipsar om att "polera " porslinet under packningen med stålull. Kan vara kalk avlagring där som orsakar läckaget.
Bytte själv packning, men det rann lite ändå. Efter polering har den varit tät 👍
Har samma typ och tipsar om att "polera " porslinet under packningen med stålull. Kan vara kalk avlagring där som orsakar läckaget.
Bytte själv packning, men det rann lite ändå. Efter polering har den varit tät 👍
Tack för tipset men på denna IDO är det en plast/gummitätning som tar emot, annars gäller väl dina erfarenheter.F fusion skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Brunnsvärme för uppfart? Bra eller heltossigt?
Värme allmänt -
Hur får jag kan jag lyfta bort spolknappen och locket på vattentanken.
Badrum -
Tips på lösningar på att bygga en liten uppfart för cyklar osv?
Grund & Markarbeten -
Uteklinker på uppfart?
Trädgård allmänt -
Akut - toalett som inte slutar att rinna får ej upp cisternlocket
Vatten & Avlopp