Martin Berggren Martin Berggren skrev:
om det är en ido ska du nog bara dra knappen rakt upp, eventuellt en hävstång i hacket

[bild]
Rakt upp? Detta är nog en äldre modell, törs som sagt inte ta i då det ju brukar orsaka "plasthaveri" - annars är jag ju beredd att pröva...

Bästa svaret

Martin Berggren Martin Berggren skrev:
[länk]
Ahhh, bra beskrivning... och ta mig djefulen, det var bara att dra rakt upp! IDO alltså! Det lilla hålet lurade mig att tro att där satt en skruv, men icke sa Nicke. Stort Tack allesamman för tipsen! Då går jag vidare med "projektet" (det lurar säkert något sattyg bakefter men då får jag väl återkomma...)

Redigerat:
H hogdalen skrev:
Att försvinna ut med verktygslådan under förevändning att "akut"arbete måste utföras brukar ge en del misstänksamma blickar från partnern - när jag nu först gräver i necessären efter "verktyg" gör ju inte det saken lättare - men det problemet får jag ta tag i sedan... Hur som helst, plastringen gav med sig!
Men tillbaka till grundproblemet, knoppen stoppar ringen från att få loss toppen.
Har du haft sönder toaletten, och är rädd för att din partner ska få reda på det?

A AG A skrev:
Har du haft sönder toaletten, och är rädd för att din partner ska få reda på det?
Nja, det var ju det här med "gummiduken" som man hittar i necessären... vem drar ut på "jobb" med sådana verktyg? Ahaaaaha... (skämt alltså)
Och nu allt klart och läckaget borta, Tack än en gång!

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
AG A och 1 till
  • Laddar…
Rinner det vatten hela tiden eftersom det är bild på packning?

Har samma typ och tipsar om att "polera " porslinet under packningen med stålull. Kan vara kalk avlagring där som orsakar läckaget.
Bytte själv packning, men det rann lite ändå. Efter polering har den varit tät 👍

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Rinner det vatten hela tiden eftersom det är bild på packning?

Har samma typ och tipsar om att "polera " porslinet under packningen med stålull. Kan vara kalk avlagring där som orsakar läckaget.
Bytte själv packning, men det rann lite ändå. Efter polering har den varit tät 👍
Tack för tipset men på denna IDO är det en plast/gummitätning som tar emot, annars gäller väl dina erfarenheter.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.