Ja, hur går det till? Och vad det för fabrikat? Jag ska byta en packning(?) då stolen läcker vatten något, men inte att jag förstår hur det går till? På baksidan av "knoppen" tror jag det finns ett "hack" som kanske innehåller någon skruv? Men vilken skruv? Omöjligt att se då inget utrymme finnes för inspektion... tacksam för tips!
Jaaha, men hur gör jag det? Vanlig gänga? Motsols då, med tummarna typ?
Har nu försökt med detta utan resultat, sitter för hårt och plasten hal. Törs man använda någon typ av verktyg? Är rädd för detta då gammal plast ju har en tendens att spricka och så vidare...
Har nu försökt med detta utan resultat, sitter för hårt och plasten hal. Törs man använda någon typ av verktyg? Är rädd för detta då gammal plast ju har en tendens att spricka och så vidare...
Produkter som diskuteras: "polygripen"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Det brukar, som sagt, gå med handkraft. Använd bägge händerna, och skruva motsols. Annars så är det en stor polygrip, rörtång eller liknande. Men som även nämndes brukar det kunna gå med en gummiduk, eller något sådant som ger bättre fäste.
Tips: Använd mobilen och ta en "selfie" bakom toastolen, så ser du hur det är med "hacket" i knoppen.
Att försvinna ut med verktygslådan under förevändning att "akut"arbete måste utföras brukar ge en del misstänksamma blickar från partnern - när jag nu först gräver i necessären efter "verktyg" gör ju inte det saken lättare - men det problemet får jag ta tag i sedan... Hur som helst, plastringen gav med sig!A AG A skrev:
Men tillbaka till grundproblemet, knoppen stoppar ringen från att få loss toppen.
Spolknappen sitter fast med något - ja. Tror det är en skruv som jag inte får loss eller inte kommer åt? Vet ej vad det är men ska försöka på nytt med "selfien". Hur tar man makro med mobilen?MathiasS skrev:
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg