V växelventil skrev:
Om du ställer (bild nr 1) i handläge och shuntar manuellt borde du få ner temperaturen.Sedan om det är din utegivare som ställer till det får du kolla.
Ok
Fast shunten är stängd och det är ändå varmt.
Så något verkar fel med antingen ventil, givare eller annat
 
D David Hedberg1 skrev:
Ok
Fast shunten är stängd och det är ändå varmt.
Så något verkar fel med antingen ventil, givare eller annat
Har du provat dragit shunten emot dig och tryckt in den igen?Det borde vara strul med shunten om du forfarande har värme fast shunten står mot stängt läge.
 
V växelventil skrev:
Har du provat dragit shunten emot dig och tryckt in den igen?Det borde vara strul med shunten om du forfarande har värme fast shunten står mot stängt läge.
Inte med på vad jag ska dra i, den gråa ratten? Närbild av rörsystem med en grå ratt och mätare, omgiven av rör och kopplingar. Mätaren visar noll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D David Hedberg1 skrev:
Inte med på vad jag ska dra i, den gråa ratten?[bild]
Det kan inte vara så enkelt att shunten bara hängt sig?
Ställ den i samma läge du hade den från början Inte i manuellt läge) så vrider shunten till läge 1 så ska den justera sig själv.
Sorry trodde ni hade gjort det redan.
 
D David Hedberg1 skrev:
Ok
Fast shunten är stängd och det är ändå varmt.
Så något verkar fel med antingen ventil, givare eller annat
Det finns en skylt/ettikett på shunten, vad står på den, foto
 
J jonaserik skrev:
Det finns en skylt/ettikett på shunten, vad står på den, foto
Är det det här du syftar på? Närbild på en ventil eller mätare med en ratt som visar positioner 0 och 1, och texten "Montage: Pos. 0".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jepp och det var för att se en manual för den. Om du ställer vredet på handen, så är det för att vrida ratten manuellt och ställa värmen. Inte säker nu men tror att det går att vrida den utan att göra något mer på den. En del av dessa motorer har som en inställning för att vrida. Vrid ratten på motorn till max och se vad som händer, kan vara att den går åt fel håll, men kan fungera att reglera värmen behjälpligt och kanske ett fel i montaget från början.
 
J jonaserik skrev:
Jepp och det var för att se en manual för den. Om du ställer vredet på handen, så är det för att vrida ratten manuellt och ställa värmen. Inte säker nu men tror att det går att vrida den utan att göra något mer på den. En del av dessa motorer har som en inställning för att vrida. Vrid ratten på motorn till max och se vad som händer, kan vara att den går åt fel håll, men kan fungera att reglera värmen behjälpligt och kanske ett fel i montaget från början.
Jag ska testa
Tack för all hjälp
Återkommer om hur det har gått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.