U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 933 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 933 inlägg
Skråspika i fjädern annars. Men ska du bara ha det som ytskickt inne så räcker det ju med dryckert. Eller vill du ha synliga spik?
Jag har satt 150kvm panel i taket med 18g spikpistol, 1.2x50 mm, det sitter.skulle inte vilja hamra i den arbetsställningen.
Jag har satt 150kvm panel i taket med 18g spikpistol, 1.2x50 mm, det sitter.skulle inte vilja hamra i den arbetsställningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter hoppfullt! Vi vill helst dölja spikar/skruvar. 1,2 x 50 mm dyckert i fjädern ... inte i noten?U Utsliten och utdömd skrev:
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Inte superviktigt med längden om du skruvar. Det kommer sitta.G Gubben Ubbe skrev:
Försök dock hitta tunna skruvar. Jag har först några 3.2mm som gick utmärkt att skruva i direkt. När de tog slut köpte jag 4.2mm, och de kunde ibland spräcka, så jag fick börja förborra för dessa. Nu var det iofs inte 22mm råspont jag hade utan 17mm
Trallskruv o golvskruv borde vara lämpliga.
Produkter som diskuteras: "Trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer