Gjorde så här åt båda hållen, nu är de helt stumt. Lika stadigt åt alla håll 😁

• Ett träaltan under konstruktion, med utsikt över en trädgård och barnleksaker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Perfekt. det du kunde ha gjort är att sätta en från varje håll och räckt med 28X120. Men nu är det på plats och kommer säkert att hålla bra när trallen kommer på. Jag har lika, men satt TPplåt under. så även om det regnar har vi uteplats.

Har du nån bild på hur du gjort med plåten? De är tänkt att de ska vara ett tak också, jag hitta ett företag som säljer en slags duk och skenor som man sätter mellan balkarna/reglarna. Men har inte bestämt mig för om de är de jag ska använda än. til-tak.no heter företaget.

Har ungen bild på det nu, semester på annan ort ca 1,5 vecka till. Men jag satte lite 45X45 tryck på tvären under upplaget och en hängränna på mitten. Nu har jag altanen ca 5 X 7 meter och stålbalk som bär på mitten och fall mot mitten. Det går bra att göra det efter färdigt bygge hos dig

M
A andre92h skrev:
Har du nån bild på hur du gjort med plåten? De är tänkt att de ska vara ett tak också, jag hitta ett företag som säljer en slags duk och skenor som man sätter mellan balkarna/reglarna. Men har inte bestämt mig för om de är de jag ska använda än. til-tak.no heter företaget.
https://flexitak.se/

Denna finns också. Ingen erfarenhet av företaget eller produkten dock.

Inte fel, men det fordrar att det är exakt 600 mm mellan reglarna tror jag, ett aber tror jag att altanen måste ha en lutning uttåt med ca 1 cm per meter så vatten kan rinna bort. Svårt att få till det med färdigt bjälklag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.