2 246 läst · 36 svar
2k läst
36 svar
Hur dölja hålet efter sladd i tvättmaskinsbrytare?
Nästan helt hundra på att det är en Schneider Aqua Stark, då fungerar bägge två övre membranen jag länkade till i inlägg 5.A Anders_Nilsson skrev:
Det var väl inget bra tänkt. Då kommer ju nästa hyresgäst kanske att konstatera att "här har dom bara klippt kabeln, det verkar livsfarligt".J jonaserik skrev:
Verkar livsfarligt vid första anblick men är bra mycket bättre än lite eltape eller något annat hempul.B Bigfoot skrev:
Helt urkopplat inne i dosan med klippta ledare ger en tät lösning utan att strula till det.
Som alltid så är ju det bästa att handla rätt saker och byta ut men detta tips är bra om man inte har den möjligheten och ger ett bra skydd både elektriskt och för vatten.
Delarna är nu skickade från Elbutik.se, jag avvaktar med spänning.
Uppdatering: fick i förrgår delarna, igår monterade jag in en membrannippel UTAN hål så det blir vattentätt, la sedan nippeln med hål och dragavlastning bredvid som present så elektrikern som monterar in nästa tvättmaskin bara behöver skruva loss locket. och byta. Delarna passade perfekt.
Snyggt och generöst!A Anders_Nilsson skrev:
La du dem bredvid på bänken eller i dosan?
(I dosan är ju idealiskt för då kommer de inte bort och finns kvar även om det är någon hyresgäst mellan som inte skaffar tvättmaskin)
Om den har fast ansluten el dvs utan stickpropp i väggen får du inte röra den installationen .- det måste en behörig elektriker demontera. Kontakta en sådan.A Anders_Nilsson skrev:Mamma skall flytta till äldreboende och hyresvärden säger att hennes tvättmaskin måste bort när hon lämnar lägenheten. Vattnet löser jag med täcklock och packning på kranen, men när jag kopplar ur sladden från den externa brytaren på väggen så lämnas ju ett hål i den där tunna plastbrickan som man drar sladden igenom.
Hur täcker jag detta? Eller finns det reservbrickor att köpa? Sitter inne i duchnischen även om ett duschdraperi skyddar från stänk.
//