B
F Falckman skrev:
Läs inläggen igen, du är den som påstår diverse saker som inte har med saken att göra. Jag har bemött alla dina påståenden och återigen visat varför du har fel. Jag kan inte rå för att du läser lagar som fan läser bibeln i ditt eviga havererande i de konflikter du är inblandade i med andra fastighetsägare och blir sur varje gång du vantolkat ytterligare ett lagrum och får detta påpekat för dig.
T ex : Såsom stamfastighet anses varje fastighet som äger del i samfälligheten
Hur tänker du då?
Vad är problemet?
 
B Bror9 skrev:
T ex : Såsom stamfastighet anses varje fastighet som äger del i samfälligheten
Hur tänker du då?
Vad är problemet?
Det är inte korrekt. En stamfastighet är inte nödvändigtvis delägare i en samfällighet. Stamfastighet är ett begrepp som är relevant när avstyckning genomförs enligt 10:e kapitlet FBL.
Jag tänker att du har fel och borde läsa på.
Problemet är att du hävdar felaktiga saker och sedan fortsätter att tjafsa om dina hemmasnickrade tolkningar angående vad en stamfastighet är.

Eftersom jag inte verkar nå fram till dig kanske Vesterlins kan förklara begreppet så att du begriper vad en stamfastighet är och inte är.
 
B
F Falckman skrev:
Det är inte korrekt. En stamfastighet är inte nödvändigtvis delägare i en samfällighet. Stamfastighet är ett begrepp som är relevant när avstyckning genomförs enligt 10:e kapitlet FBL.
Jag tänker att du har fel och borde läsa på.
Problemet är att du hävdar felaktiga saker och sedan fortsätter att tjafsa om dina hemmasnickrade tolkningar angående vad en stamfastighet är.
Jag tänker inte kommentera mera meningslöst att ägna tid åt tjafsande ordklyveri
som inte leder till något vettigt.

Fastighetsbildningslagen ger vägledning om begreppet, men möjligt att det används felaktigt enligt någon.

Jag har inte för avsikt att förarga folk eller bråka.

Men varsågod och fortsätt
😀👍
 
B Bror9 skrev:
Jag tänker inte kommentera mera meningslöst att ägna tid åt tjafsande ordklyveri
som inte leder till något vettigt.

Fastighetsbildningslagen ger vägledning om begreppet, men möjligt att det används felaktigt enligt någon.
Det är inga ordklyverier, att du gravt missförstått begreppet stamfastighet och gett det en egen betydelse är inte mitt fel, det är ditt fel. Använd korrekta termer, eller vad åtminstone ödmjuk när folk som vet bättre än dig påpekar detta för dig. De flesta använder begreppet korrekt, du däremot verkar inte klara av att göra så. FBL ger inte vägledning, FBL är definitionen av stamfastighet eftersom det är ett begrepp som är relevant vid avstyckning, vilket som bekant sker enligt FBLs regler. Historiskt finns begrepps om stamhemman som har en liknande innebörd, innan FBLs antagande förekom också begreppet men betydde då samma sak, den fastighet varifrån mark skiljts för att bilda ene gen fastighet.
B Bror9 skrev:
Jag har inte för avsikt att förarga folk eller bråka.
Skriv inte felaktiga saker då och framför allt, sluta påstå att jag har fel när jag har rätt.
B Bror9 skrev:
Men varsågod och fortsätt
😀👍
Tack, du har mitt ord på att jag kommer fortsätta så länge du håller på som du gör.
 
B
F Falckman skrev:
Tack, du har mitt ord på att jag kommer fortsätta så länge du håller på som du gör.
Stackars BesserWisser.
Förstår att du har problem,
när du på allvarligt anser att det bara är du som kan ha rätt...samma i andra trådar..sök hjälp
 
Redigerat:
B Bror9 skrev:
Stackars BesserWisser.
Förstår att du har problem
Dina sympatier klarar jag mig utan...
Ja jag har problem med folk som hävdar felaktiga saker och sedan fortsätter att hävda dessa mot bättre vetande.
 
  • Ledsen
Bror9
  • Laddar…
B
F Falckman skrev:
Dina sympatier klarar jag mig utan...
Ja jag har problem med folk som hävdar felaktiga saker och sedan fortsätter att hävda dessa mot bättre vetande.
Allting är inte svart eller vitt. Finns mycket där emellan..
Tack för mig har viktigare och intressantare saker att syssla med.
😀👍
 
B Bror9 skrev:
Allting är inte svart eller vitt. Finns mycket där emellan..
Tack för mig har viktigare saker att syssla med.
😀👍
I det här fallet är det helt svar och vitt, jag har rätt, du har fel, det finns ingen gråzon däremellan.
Det märks inte, men säger du det så...
 
  • Wow
Bror9
  • Laddar…
Lägger den här här, apropå ingenting.
Citat av George Bernard Shaw med en illustration av en glad gris som rullar i leran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
anaitis och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lägger den här här, apropå ingenting.
[bild]
Haha där fick du mig... :D
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.