4 665 läst · 60 svar
5k läst
60 svar
Hur bygger jag ett tak/golv
Här är de handlingar jag kan få ut av kommun. Tycker inte nån av dem är det jag söker
Nej det går fibt, bara du öppnar upp och kollar hur grova dem är, i värsta fall får man sala på dem.rastapappa skrev:
Jag har en bra konstruktör som kan räkna om du öppnar upp och tittar.
Mvh Erik Wedlund
Hej
Ursäkta min frånvaro här.
Det som är inritat som 96mm på din ritning är bara väggen på plan 2.
Som jag tolkar ritningen och dina bilder så har du en likadan balk i linjen mellan kök och entre.
Myresjöhus brukar inte göra så mycket förändringar i konstruktionen beroende om du har öppet eller igen byggt bjälklag. Då skulle dom få rita varje hus speciellt och det skulle kosta för mycket.
Lättast för dig att få svar på om det håller är att öppna balken mellan v-rum och kök. Sedan kan någon räkna på om det håller. Betongen bär garanterat den extra vilten
Som jag tolkar ritningen och dina bilder så har du en likadan balk i linjen mellan kök och entre.
Myresjöhus brukar inte göra så mycket förändringar i konstruktionen beroende om du har öppet eller igen byggt bjälklag. Då skulle dom få rita varje hus speciellt och det skulle kosta för mycket.
Lättast för dig att få svar på om det håller är att öppna balken mellan v-rum och kök. Sedan kan någon räkna på om det håller. Betongen bär garanterat den extra vilten
Stort tack för svar. Jag kommer öppna upp nästa vecka och kika. Postar mina upptäckter härMatti_75 skrev:Hej