Kan inte hålla mig utan lägger in mina "smågrisar" också!
6717.jpg
De är av rasen bichon frisé, borttöjsade och kallas till vardags Pesen och Pumlan (i stamtavlan dock Caesar och Kleopatra)
 
tigern skrev:
Oj vad gosigt det såg ut, pippilangstrump! Är det en russell som ligger o snoosar tro? :D
Är väldigt lika men det ser mer ut som en dansk/svensk gårdshund :)

Jag har en borderterrier på 10 kg och han har inte bara en! favoritliggplats utan han placerar sig där han känner för det  :D
Helst skall det vara ivägen så att man måste leka med han när man skall gå förbi  ;)

Äter vi ligger han under bordet och snusar.
Ser vi tv ligger han först i 2an, sen hoppar han upp till oss i 3an, sen ner på golvet osv...
Sover vi ligger han i sin kudde med sina 4a i vädret och snarkar som in i h-e  ;D

Rasen kan jag varmt rekommendera då dom är rent ut sagt skitroliga att leka, jobba , kela med.
Viktigt inse att både parson och border är bland de mest envisa terrier sorterna, dock har jag märkt att border är lite enklare att uppfostra.

Well well lycka till med köpet iallafall och om du undrar nåt  om borders tveka inte att höra av dig.  :)
 
Hej, vi har en Flattehanne som är 1,5 år. tidigare hade vi en New Foundland. Vår förra hund satte sig alltid i sin vattenskål även fast vi köpte ställning till skålen, det gick bra ändå! Vår Flatte är där vi är. Trädgården demolerade han under sitt första halvår, det är ju underbart att "stagediva" i buskar och hoppa efter grenar i äppelträden. Vi är tacksamma att vi inte kostade på någon jättedyr bädd åt honom, den tuggade han på och spottade skumgummi så det yrde, första veckan. Han går alltid omkring och släpar och bär på sin bädd och kommer det främmande så är den det första han ger dem. Den är ju det finaste han har och han vill gärna visa sig generös. Det går aldrig att säga innan man har köpt en hund hur den är eller kommer att bli. Hundar är olika de också, precis som vi människor, det är ju det som är charmen. (Annars finns det såna där batteridrivna att köpa i leksaksaffären.) Vill också tillägga att vår flatte i övrigt är väldigt lyhörd, följer både röstkommandon och teckenkommandon och en otroligt glad och lycklig prick!
 
Nej och Nej Det är släthårig foxterrier som ligger å sover i sacko sängen.
 
Här är min vovve, som är en skön inredningsdetalj i sig! ;)
 
  • tofsyrra1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
pippilangstrump skrev:
Nej och Nej Det är släthårig foxterrier som ligger å sover i sacko sängen.
Det skulle jag iofs aldrig gissat men men man lär så länge man lever.
 
Vår hund har två platser, en där hon kan dra sig undan om hon behöver lugn och ro från lekande barn och en i händelserba centrum om hon vill känna sig delaktig...Vi (eller snarare min mer händiga man ;) har sytt bäddarna själva, man kan då köpa slitstarkt tyg i den färgen som man har på övriga inredningsdetaljer och stoppa in något lämligt mjukt! Måste till ägag att hunden i fråga är en tjusig dalmatiner, det var kul att se tidigare bild i forumet! :)
 
vi har jack russels. o dem gillar att antingen ligga i soffan tillsammans med oss alternativt att sitta i fönsterna med katterna.

det ör ju ganska lätt at fixa en mysig sovplats med utkik i ett fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.