Rickard. Rickard. skrev:
(Har inte läst igenom tråden)

-Är det okej att ha en brunn på högpunkt i ränndal som är 60 mm?
60mm hög? Får du 60mm djupa vattenpölar så är det såklart felbyggt, av vem vet jag inte men knappast pappläggaren om det är så mycket.

-Är det okej med enlagstäckning under takterass?
Japp

-Går det få garanti på sargutkastare?
Ja men det är ingen bra lösning och det är fastighetsägaren ansvar att dom aldrig sätter igen eller fryser annars gäller inte garantin. (Typ i alla fall)

-Finns det något annat smart sätt att avvattna taket genom takutstick då det finns sarg på taket? Inte enligt mig, brunnar är det säkraste med sarg på 4 sidor.
Tack för input ☺️
Brunnen sitter på en högpunkt i en ränndal men skulle ha suttit på den lägsta punkten. Den är 60 mm i diameter.

Vet du vad skillnaden är på TG och Swedroofgruppen? TG vill ju ha 2-lags medan Swedroof nöjer sig med 1-lags.

Men hade det varit bättre att ha en öppning i sargen för avvattning?
 
Rickard.
Att brunner är lite högre säg typ 10-15mm är helt normalt att den är 60mm är dock inte det och jag förstår inte riktigt hur dom kopplat den till avloppet då 60mm inte är en avloppsstorlek, nyinstallation bör ha 110 tycker jag och TG säger väl minst 75mm...

Jag vet inte vad swedroof är men TG har jag hyffsat koll på och jag skulle säga att dom inte vill någonting men godkänner både 1 och 2 lags med full garanti utan konstigheter.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.